Auto

Premieră: Cu 20% din vânzările totale ale Renault şi cu al doilea cel mai mare centru de cercetare şi dezvoltare după cel de la Paris, Dacia devine o divizie de sine stătătoare în cadrul grupului auto francez, având propriul consiliu director. Denis le Vot va fi noul CEO al Dacia şi Lada

Denis le Vot

Denis le Vot

Autor: Bogdan Alecu

14.04.2021, 00:08 4536

Dacia reprezintă 20% din vânzările Grupului Renault, iar în România francezii au al doilea cel mai mare centru de cercetare şi dezvoltare, după cel de la Paris, completat de un centru de teste la Titu şi o reţea de furnizori care livrează aproape 70% din componentele unui Logan.

Pentru prima dată de când Gru­pul Renault a preluat marca Dacia, sub conducerea lui Luca de Meo, brandul va avea pro­priul consiliu de administraţie, alături de Lada, în condiţiile în care siner­giile dintre cele două mărci vor creşte în ur­mătorii ani.

Decizia a fost luată în contextul în care încă din vara anului trecut Luca de Meo anun­ţa faptul că fiecare marcă din grup trebuie să primească mai multă „libertate“ şi s-a declarat uimit de rezultatele Dacia în ceea ce priveşte profitabilitatea.

Denis le Vot va fi numit CEO al celor două mărci, Dacia şi Lada, după ce până acum era vicepreşedinte executiv în cadrul Gru­pului Renault pentru Dacia şi Renault, iar Yves Caratzanis, care în perioada 2016-2018 a fost preşedintele Automobile Dacia, rămâne în funcţia de preşedinte al AvtoVaz, compania care produce maşini sub marca Lada. De partea cealaltă, Mihai Bordeanu rămâne head of country pentru Dacia în România, iar în subordinea sa rămân activi­tăţile de vânzare din regiune – România, Bulgaria şi Republica Moldova – alături de uzina de la Mioveni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO