LIVE: Acum la ZF Tech Day: Cum se dezvoltă comunitatea din jurul viitorului parc ştiinţific şi tehnologic din Măgurele? Urmăriţi o discuţie cu Mădălin Ioniţă, Director Executiv, Asociaţia „Măgurele Science Park”
Auto

Pierderile ajung la 600 mil. euro: Dacia mai opreşte încă cinci zile producţia din cauza lipsei microcipurilor

Uzina Automobile Dacia de la Mioveni va opri pro­duc­ţia în perioada 2, 3, 4, 5 şi 10 septembrie din cauza lip­sei microcipurilor, potrivit datelor companiei. Luând în cal­cul o producţie medie de 1.400 de maşini pe zi, uzina va pierde 7.000 de maşini cu o valoare de piaţă de circa 100 mil. euro, conform calculelor ZF, luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro.

Ultima oprire din aceleaşi motive a avut loc în iulie, când uzina a fost oprită timp de trei zile. Alte opriri au mai avut loc în lunile februarie, martie şi aprilie.

Numărul zilelor fără producţie va urca astfel la un total de 25 de zile şi aproape 40.000 de maşini lipsă, cu o valoare de piaţă de circa 600 mil. euro.

Lipsa microchipurilor loveşte industria auto după o se­rie de înăspriri ale normelor de poluare şi o limitare a emisiilor de dioxid de carbon la o medie de 95 g CO2/km per grup auto, pe lângă pandemie şi reducerea producţiei din 2020 care a determinat pierderi de miliarde de euro. Pierderile au venit când constructorii deja investeau masiv în electrificare.

Asociaţia Constructorilor Auto din Germania, VDA, se aşteaptă ca industria auto să fie în continuare afectată atât pe termen scurt cât şi mediu. În plus, se aşteptă ca Germania să producă numai 3,6 milioane de maşini în 2021, cu 400.000 mai puţine decât estimările anterioare din cauza adâncirii crizei.

Cele două fabrici auto din România, Dacia Mioveni şi Ford Craiova, au produs în primele şase luni din 2021 un volum de 236.663 autoturisme, în creştere cu 26% faţă de perioada similară din 2020, când producţia s-a redus cu 29% pe fondul restricţiilor impuse de pandemie.

Potrivit datelor ACAROM ( Aasociaţia Constructorilor Auto din România), în prima jumătate din 2021 Dacia a produs 145.515 unităţi, în creştere cu 29%, iar Ford 91.148 de unităţi, în creştere cu 20%.

Vânzările de SUV-uri mici continuă să crească şi în 2021 pe o piaţă europeană în declin, iar România este prezentă în top cinci cu două modele, potrivit statisticilor left-lane.com pe baza cifrelor Jato Dynamics. Per total SUV-urile mici au devenit al doilea cel mai mare segment al pieţei auto europene, depăşind segmentul compact. În plus, modelele din top cinci, inclusiv Ford Puma şi Dacia Duster, reprezintă peste 40% din vânzările segmentului.

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.