Auto

Peste 65.000 de modele C-Klasse au fost comandate in Europa de Vest, dintre care 50% au reprezentat versiunea Avantgarde

Peste 65.000 de modele C-Klasse au fost comandate in Europa de Vest, dintre care 50% au reprezentat versiunea Avantgarde
28.03.2007, 19:44 17

In premiera, Ziarul Financiar va ofera primele impresii despre modul in care noile strategii ale Mercedes-Benz au influentat modul in care C-Klasse s-a transformat dintr-o limuzina de clasa medie, axata exclusiv pe confortul deplin al pasagerilor, intr-una care poate fi comparata cu modele mai dinamice din segment.
Intr-un deceniu in care intrebarea esentiala "Ce putere are?" s-a transformat in "Cat de mult polueaza?" si "Cat consuma?", best-sellerul absolut al lui Mercedes-Benz, cu 7 milioane de unitati in 20 de ani de cariera, a beneficiat de o transformare completa pentru cea de-a patra generatie a sa.
Versiunea Elegance ramane fidela strategiei primordiale a constructorului din Sttutgart, dar principala versiune, daca se iau in considerare vanzarile din Europa de Vest - din cele peste 65.000 de automobile comandate, model C-Klasse, aproximativ 50% au reprezentat aceasta versiune -, este Avantgarde, conform declaratiilor oficialilor Mercedes-Benz.
"Pentru piata din Romania s-au inregistrat pana in acest moment 87 de comenzi ferme. Dintre acestea, mai mult de 50% reprezinta versiunea Avantgarde si 75% sunt dieseluri", a declarat Ioana Taflan, Head Marketing & PR la DaimlerChrysler Automotive Romania. "Primele exemplare urmeaza a fi livrate dupa data de 15 aprilie", a adaugat ea. DaimlerChrysler Automotive Romania este importatorul oficial al Mercedes-Benz in Romania. Generatia precedenta, lansata in 2000, s-a comercializat in peste 2.280.000 de unitati pe plan mondial.
Designul dinamic, pune accent pe crearea unei imagini sportive, care inspira putere, dar si eleganta. Spre deosebire de Elegance, care ramane fidela liniei "traditionale", pentru Avantgarde s-a optat pentru amplasarea emblemei in grila radiatorului, care de asemenea a fost modificata, cele trei fante orizontale ale sale fiind trasatura sa principala. "Prin utilizarea unei parti frontale diferite pentru versiunile Avantgarde, respectiv Elegance, s-a dorit o individualizare a modelului, dar si atragerea mai multor tipuri de clienti. Designul face parte din noul ADN in materie de imagine adoptat de Mercedes-Benz", a declarat Marc Boderke, Senior Manager pentru Product Management al C-Klasse. "Pentru aproximativ acelasi pret ca si generatia precedenta dorim sa oferim un automobil mai sigur, mai performant, care consuma mai putin si care imbina confortul specific marcii cu noi sisteme care permit adoptarea unui stil de condus mai dinamic, fara a sacrifica din siguranta", a adaugat Boderke.
Distributia greutatii de 52%/48% fata/ spate pentru versiunile echipate cu propulsoare cu patru cilindri si de 55%/45% pentru cele cu sase cilindri asigura un comportament rutier optim, chiar si cand este parcurs un drum virajat, intr-o maniera mai sportiva.
La exterior versiunea Avantgarde poate fi echipata cu pachetul sport AMG care cuprinde spoilere fata/spate cu design sportiv si praguri laterale pentru un plus de dinamism.
La interior se remarca atentia acordata detaliilor. Gurile de ventilatie de la baza parbrizului, au fost mascate, pentru a nu crea nota discordanta cu restul plansei de bord. Materialele sunt de calitate superioara, placute la atingere si care pastreaza ideea de lux la nivel Mercedes-Benz.
Doar un singur lucru poate fi reprosat inginerilor care au proiectat plansa de bord: pozitia semnalizatorului este mai jos decat la majoritatea automobilelor, aceasta necesitand un timp de acomodare. Pozitia la volan poate fi ajustata pana la cel mai mic detaliu, scaunele si volanul fiind reglabile exclusiv electric. In spatele volanului se regasesc cele doua clapete pentru schimbarea manuala a treptelor, foarte utile atunci cand este parcurs un drum virajat intr-o maniera mai sportiva. Scaunele sport ofera un suport lateral foarte bun, special pentru a nu crea disconfort atunci cand se parcurge un drum cu multe viraje.
Versiunea testata a fost modelul C350 Avantgarde Sport echipat cu un V6 de 3.498 cmc, care furnizeaza 272 CP la 6.000 rpm si un cuplu de 350 Nm, valoare disponibila intre 2.400 si 5.000 rpm. Motorizarea este disponibila exclusiv cu transmisia automatica 7G-Tronic, cu sapte trepte. Acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in 6,3 secunde, iar viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. Atunci cand se ruleaza in modul automat, cutia 7G-Tronic schimba treptele aproape insesizabil. In kick-down (atunci cand se apasa la maximum pedala de acceleratie - n. red.) propulsorul ofera un raspuns extrem de prompt, putand fi comparat cu succes cu unul al unui automobil din clasa sport. Pe parcursul drive-testului, consumul mediu de combustibil inregistrat, a fost de 9,8 litri/100 km, valoare optima daca se iau in calcul performantele sale dinamice.
Agility Control este sistemul inovativ care gestioneaza sistemul de franare, cel de directie si suspensia. Pentru cei ce doresc un stil mai sportiv, dar fara sa decupleze ESP-ul (sistemul electronic de stabilitate - n. red.), poate fi activat modul "Sport" prin simpla apasare a unui buton de pe consola centrala. Astfel se pot realiza chiar si derapaje controlate, sistemul de stabilitate si cel de tractiune intervenind doar pentru a corecta traiectoria automobilului, si nu pentru a influenta stilul de condus.
Un alt detaliu care iese in evidenta sunt oglinzile retrovizoare de dimensiuni generoase, care confera o vizibilitate foarte buna, foarte utile mai ales in traficul urban.
Un optional aproape nelipsit de pe orice automobil din Europa de Vest, GPS-ul, sau sistemul de navigatie, a fost semnificativ imbunatatit in comparatie cu generatia precedenta.
Display-ul sau este amplasat deasupra consolei centrale, si atunci cand automobilul este parcat, acesta se retrage intr-un compartiment special. Imaginea este impartita in doua sectiuni, una in care este afisata imaginea de ansamblu si una in care este afisata cea mai apropiata intersectie si ruta care trebuie urmata.
Cel de-al doilea model testat a fost versiunea C320 CDI Elegance, echipata cu dieselul V6 de 3,2 litri. Acesta dezvolta 224 CP la 3.800 rpm si un cuplu maxim de 510 Nm disponibil intre 1.600 rpm si 2.800 rpm. Spre deosebire de versiunea Avandgarde, Elegance dispune de grila clasica a radiatorului cu emblema constructorului german amplasata pe capota.
La capitolul performante dinamice, C320 CDI accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7,7 secunde si poate atinge o viteza maxima de 250 km/h. Acest model se doreste a fi un echilibru intre un automobil care poate oferi atat performante dinamice optime, dar si un consum de combustibil redus. Consumul mediu inregistrat a fost de 7,2 litri/100 km.
In traficul urban C-Klasse s-a dovedit a fi foarte manevrabil, dimensiunile sale permitand parcurgerea in conditii bune chiar si la ore de varf. Atat C350 Avantgarde Sport, cat si C320 CDI s-au dovedit a fi extrem de stabile atunci cand s-au abordat viraje stranse intr-o maniera mai dinamica, sistemele de tractiune respectiv cel de stabilitate intrand in functiune exact in momentul in care puntea spate pierdea aderenta.
Pretul de baza in Romania al motorizarii C350 este de 37.500 de euro fara TVA. Versiunea de baza, C180 Kompressor pe benzina, porneste de la 25.500 de euro. Modelul C320 CDI are un pret de pornire de 33.870 de euro, fara TVA.

Bogdan Alecu - Spania

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO