Auto

Paradoxul infrastructurii: CNADNR opreşte construcţia autostrăzii Lugoj-Deva pentru că nu are are autorizaţie

Paradoxul infrastructurii: CNADNR opreşte construcţia...

Autor: Bogdan Alecu

20.10.2015, 19:02 1362

CNADNR a mai oprit constructia la un tronson nou de autostradă la doar câteva săptămâni după ce compania de drumuri a închis circulaţia pe un tronson de 20 km pe autostrada Sibiu-Orăştie. Decizia de suspendare temporară a construcţiei vine ca urmare a unui control al Inspectoratului de Stat în Construcţii pe lotul 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva. Lucrările au fost oprite temporar pe secţiunille C şi D, respectiv: de la km 88  - km 99. Pentru secţiunile A şi B (km 77 km 88) a fost emisă Autorizaţia de Construire în data de 15.10.2014.

Această decizie a fost luată din cauza lipsei Autorizaţiei de Construire pentru secţiunile respective, potrivit unui comunicat oficial al CNADNR. Compania de drumuri precizează că acordul de mediu aferent tronsonului de autostradă Lugoj – Deva a fost revizuit în data de 24.12.2013, fiind emis pentru întreg tronsonul de autostradă.

„Referitor la secţiunile C şi D, menţionăm că Proiectul Tehnic aferent a fost avizat cu întârziere în cadrul CTE-CNADNR din cauza identificării unor probleme, respectiv: cimitirul neautorizat de la km 90 plus 275 - km 90 plus 315, halda de cenuşă şi zgură de la Mintia, km 93 plus 300 - km 94 plus 300; stabilitatea versantului de la km 96 plus 620 - km 97 plus 750, amenajarea Nodului Rutier de la Şoimuş - km 99 plus 500, existenţa Peşterii Tunel cu lilieci în aproprierea localităţii Şoimuş, în culoarul expropriat în zona km 97 plus 200”, potrivit companiei de drumuri”, au spus oficialii CNADNR.

Odată cu identificarea acestor probleme, CNADNR a solicitat Antreprenorului (Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L.) transmiterea tuturor modificărilor aduse proiectului faţă de Acordul de mediu emis în data de 24.12.2013, întrucât este necesară revizuirea acestuia.

"Specificăm că un impediment deosebit în realizarea unui proiect de maximă importanţă este tocmai această reluare a întregului mecanism de obţinere a Acordului de Mediu şi implicit a Autorizaţiei de Construcţie, când de fiecrare dată la proiect sunt aduse modificări generate de astfel de probleme apărute în teren. În acest sens, CNADNR SA împreună cu Ministerul Transporturilor, analizând atât cazul de faţă, cât şi alte situaţii similare existente, a propus şi lucrează la realizarea unui Memorandum prin care să integreze toate instituţiile cu atribuţii în emiterea avizelor şi acordurilor pentru realizarea proiectelor din fonduri europene nerambursabile. Pe lângă modificarea Legii achiziţiilor publice, vom susţine de asemenea şi scurtarea timpilor şi corelarea activităţilor tuturor celor implicaţi, astfel încât anumite activităţi să se desfăşoare cât mai repede şi cât mai coerent”, au spus oficialii companiei de drumuri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO