Auto

Optimismul BMW: Nemţii pariază pe o dublare a profitabilităţii în 2021 şi vor ca jumate din vânzări să fie electrice până în 2030

Nemţii de la BMW ţintesc o profitabilitate cel puţin dublă în 2021 faţă de anul trecut, întrucât producătorul german urcă în trenul „verde” şi vrea ca jumătate din vânzări să fie reprezentate de vehicule electrice până în 2030, potrivit Bloomberg.

Marja de profit a producătorului ar trebui să se situeze între 6% şi 8% în 2021, a anunţat BMW, miercuri, în contextul în care anul trecut s-a situat la 2,7%.

BMW plănuieşte ca jumătate din vânzările totale să fie formate din vehicule electrice până în 2030, iar brandul Mini va avea până la finalul deceniului un portofoliu format doar din vehicule electrice.

„Am început noul an cu un avânt puternic şi ţintim să ne întoarcem la nivelul dinainte de criză cât de repede putem. Avem un plan clar pentru a obţine un avantaj competitiv în anii următori pe fondul transformării industriei”, a declarat Oliver Zipse, CEO al BMW.

În timp ce eforturile producătorilor auto au fost afectate de pandemie, aceştia apasă pedala de acceleraţie în cursa tranziţiei energetice şi lucrează pentru a deveni mai eficienţi în operaţiunile care implică vehicule electrice, dar şi pentru performanţe software mai bune.

Spre exemplu, Volkswagen a anunţat săptămâna aceasta o serie de planuri care ar urma să transforme cel mai mare producător auto din Europa într-un jucător puternic şi pe piaţa bateriilor – întrucât vrea să construiască şase fabrici de baterii în Europa până în 2030.

Totodată, Volvo şi General Motors şi-au planuri clare pentru a ajunge să producă doar vehicule elecrtice în viitor.

În ciuda optimismului producătorilor auto pentru anul 2021, datele arată că luna trecută a fost cel mai prost februarie pentru sectorul auto european din ultimii opt ani.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.