Auto

Online-ul cucereşte industria auto: Una din trei maşini Renault vândute în 2020 a pornit din online

Vânzările online ajută la concretizarea achi­zi­ţiilor de automobile noi, iar un site specializat pe comerţul online reduce timpul de aşteptare.

„Noi am început acum doi ani cu vânzările online, iar în 2021 avem deja o creştere de 5% faţă de 2020. Acest mod de a vinde maşini devine o normalitate. Sunt clienţi care comandă şi plătesc online. Sunt cazuri în care ofertele online sunt chiar mai bune decât dacă s-ar duce în showroom. Online-ul nu este un competitor, ci un serviciu complementar care ajută showroomul clasic şi este o modalitate de reduce riscurile pe timp de pan­demie şi de a vedea ofertele din piaţă. Iar clientul poate avea inclusiv maşina livrată acasă, însă de obicei clienţii vor să vină la showroom“, a spus Alexandru Vescu, Renault marketing director pentru Clusterul Europa de Est şi Sud în cadrul Groupe Renault.

Grupul Renault a fost primul care a implementat o plat­formă de vânzare online de maşini, atât pentru Re­nault cât şi pentru Dacia, prin intermediul căreia pot fi plătite integral maşinile. Din 2020 şi Ford România a im­plementat o platformă similară pentru dealerii săi, cu dife­renţa că în cazul mărcilor Dacia şi Renault showroomurile acţionează drept agenţi de vânzări, iar ma­şinile sunt facturate tot pe Renault Commercial Roumanie, în timp ce la Ford România maşinile sunt facturate de dealeri.

„Din ce în ce mai multe maşini au ca punct de plecare un mediu digital, de la e-commerce sau leaduri de internet. Anul trecut circa o treime din vânzări au avut ca punct de pornire mediul digital, leaduri şi achiziţia directă. În ultimii doi ani tedinţa a fost de creştere, deci şi în 2021 ne aşteptăm la un procent mai mare ca cel din 2020“, a subliniat Alexandru Vescu.

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.