Auto

Noul concept prin care Audi vrea să revoluţioneze industria auto. Maşina se poate mări sau contracta prin simpla apăsare a unui buton. Galerie FOTO

Autor: Andrei Şerbănescu

21.08.2021, 11:00 20464

Audi dezvăluie primul dintre următoarele trei vehicule concept, Audi Skysphere, un roadster complet electric, cu uşi în stil trăsură şi roţi supradimensionate, cea mai notabilă caracteristică a Skysphere constă în capacitatea de a-şi scurta sau alungi ampatamentul prin simpla apăsare a unui buton. relatează Bloomberg. Skysphere prezice alte două maşini concept planificate pentru acest an: conceptul Grandsphere, care va fi lansat luna viitoare şi Urbansphere, care va debuta în 2022.

„Aceasta este prima piesă a modului în care prevedem viitorul”, a declarat Henrik Wenders, şeful mărcii Audi AG, la o previzualizare privată a vehiculului pe 9 august într-un studio din Hollywood. „Prezentul oferă tot ce avem nevoie pentru viitor... şi ar fi bine să ne grăbim.”

Veştile despre noul concept apar în timp ce Audi îşi raportează cele mai bune prime şase luni din istoria de 52 de ani a iteraţiei moderne a mărcii, cu un flux de numerar net situat între 4,5 miliarde de euro (5,27 miliarde de dolari) şi 5,5 miliarde euro. În iulie, compania mamă Volkswagen AG şi-a ridicat rentabilitatea operaţională prognozată până la 7,5%. De asemenea, Audi of America a crescut livrările cu 92% în trimestrul II în aceeaşi perioadă din 2020. Până în prezent, vânzările din America de Nord au crescut cu 60%, a raportat Audi în iulie.

Între timp, Audi a alocat 15 miliarde de euro pentru electrificarea întregii sale „flote”, a declarat Hildegard Wortmann, membru al consiliului de administraţie pentru vânzări şi marketing al Audi AG. Până în 2025, Audi va oferi 20 de maşini electrice disponibile în portofoliul său global. Hibrizii şi vehiculele electrice Audi sunt deja best-sellers în Europa, a spus Wortmann, conform sursei citate.

În Statele Unite, 30% din vânzări vor proveni din rândurile vehiculelor electrice. Q5 hibrid cuprinde deja 12% din totalul vânzărilor gamei. Astfel, seria de concepte electrice reprezintă un real succes, a mai adăugat Wortmann. „Vrem să mergem pe acest drum până la capăt. Dorim să devenim brandul premium sustenabil de top”.

„Este vorba despre un mod diferit de a călători – nu doar de a ajunge de la A la B, ci de spaţiul dintre cele două puncte” a spus Gael Buzyn, şeful Audi Malibu Design Loft. „În calitate de designer, proiectez în primul rând pentru experienţă, apoi pentru vehicul în sine”. Buzyin a spus că o astfel de structură de transformare nu ar fi fost niciodată fezabilă pe un şasiu construit pentru combustie internă. „Electrificarea este cel mai bun lucru care s-a întâmplat cu proiectarea maşinilor”, a mai adăugat el.

Un motor electric în partea din spate a maşinii furnizează o putere de 465 kW (623 CP) pentru vehicului de 1.8000 de kilograme. Dacă ar fi testată în condiţii reale, acceleraţia de la 0 la 100 km/h ar fi de patru secunde, potrivit Audi. Autonomia totală în modul GT este de 500 km, sau 310 mile, conform declaraţiilor mărcii.

Interiorul Skysphere este orientat pentru a sprijini conducerea autonomă de nivel patru – nivelul la care şoferii pot delega responsabilitate deplină vehiculului fără nicio intervenţie. Scaunele sunt îmbrăcate în ţesătură din microfibră, în timp ce accentele din lemn de eucalipt fac interiorul maşinii să se simtă cald şi primitor, ca un lounge privat.

Piesa de rezistenţă din interiorul cabinei este monitorul tactil care se întinde pe 1.415 mm (55 de inci) din suprafaţa tabloului de bord. Displayul poate reda filme, se poate conecta la internet sau poate găzdui apeluri telefonice. Pentru ca eleganţa să fie deplină, spaţiul din spatele scaunului şoferului conţine două pături gri din caşmir pentru conducerea în aer liber la temperaturi mai scăzute.

Audi va prezenta public Skysphere pe 13 august în timpul Monterey Car Week din Carmel, California.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO