Auto

Nouă luptă „in house": Logan MCV vs. Lodgy vs. Dokker. Care este cel mai avantajos?

Nouă luptă „in house: Logan MCV vs. Lodgy vs. Dokker. Care este cel mai avantajos?

Nouă luptă „in house"

Autor: Bogdan Alecu

23.09.2012, 18:23 4877

Odată cu lansarea noului Lodgy, dar şi a lui Dokker, Dacia deţine acum în portofoliul său trei modele de familie cu trăsături similare - cinci sau şapte locuri, portbagaj spaţios şi un preţ cu până la 10.000 de euro mai mic decât cel al competitorilor direcţi. Cu toate acestea, odată cu lansarea celor două noi modele, acestea au însă un competitor redutabil chiar în gama Dacia - Logan MCV, versiunea break a lui Logan lansată în toamna anului 2006, la Paris şi care va ieşi din producţie peste două luni. Pe de altă parte, în timp ce Lodgy şi Logan MCV pot fi echipate cu până la şapte locuri, noul Dokker dispune de maxim cinci locuri. Dar chiar şi aşa, în versiunea cu cinci locuri toate trei oferă un interior spaţios şi un portbagaj demn de o utilitară.

În ceea ce priveşte preţul, cel mai mic preţ de pornire dintre cele trei modele Dacia îl are Dokker, costând de la 9.000 de euro pentru motorizarea de 1,6 litri MPI pe benzină de 85 CP, urmat de Lodgy (cu cinci locuri) care cu aceeaşi motorizare costă 9.500 de euro, în timp ce Logan MCV porneşte de la 11.300 de euro - dar aici trebuie subliniat că este vorba de echiparea Laureate, versiunea de top dar şi singura care mai este disponibilă. Aceasta include geamuri electrice, radioCD, dublu airbag şi aer condiţionat, în timp ce echipările de bază de la Dokker şi Lodgy nu oferă mai nimic.

În cazul în care se iau pentru toate trei versiunile cu cinci locuri şi motor diesel de 1,5 litri dCi de 90 CP, cel mai accesibil este Logan MCV, cu un preţ de 13.050 de euro cu TVA inclus, în timp ce Lodgy şi Dokker în versiuni similare costă 13.600 de euro. Dacă tot am discutat despre motorizări, dintre cele trei cu motorul pe benzină de 85 CP Dokker accelerează până la 100 km/h în 14,5 secunde şi poate atinge 160 km/h, la fel ca şi Lodgy, în timp ce Logan MCV accelerează în 14,3 secunde şi poate rula cu până la 163 km/h.

Ca lungime, cel mai mare este (cum era şi de aşteptat) Lodgy, care are 4,5 metri lungime, faţă de puţin peste 4,4 metri în cazul lui MCV şi 4,36 în cazul lui Dokker.

Un alt indicator luat în calcul la aceste maşini este portbagajul - 800 de litri la Dokker, 700 de litri la MCV şi 827 de litri pentru Lodgy.

Din punct de vedere al siguranţei, spre deosebire de Lodgy şi Dokker, Logan MCV nu poate fi echipat cu sistem electronic al stabilităţii ESP nici măcar opţional. Pe de altă parte, din punct de vedere al siguranţei oferite pasagerilor, singura îmbunătăţire vizibilă între Logan MCV lansat în 2006 şi cele două lansate anul acesta este ESP-ul. În continuare sunt disponibile tot patru airbaguri, două laterale şi două frontale, cele tip cortină neexistând în ofertă. Mai mult, ca şi Loganul lansat în 2004, şi noile modele Dacia lansate acum primesc tot trei stele la testele de siguranţă ale EuroNCAP,semn că francezii nu sunt interesaţi în siguranţa clienţilor Dacia, cum sunt în cea a clienţilor Renault - toate modelele mărcii franceze au cinci stele la EuroNCAP, cu excepţia lui Symbol, modelul produs în Turcia pentru pieţe emergente cum este şi cea a României şi care nu a fost deloc testat oficial.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO