Auto

Nori negri peste fabricile de componente auto din România. În auto restructurările au început încă din 2019: cinci mari producători de componente auto au renunţat la 5.000 de angajaţi

Sorina Faier, managing partner la Elite Searchers: Dacă în Germania sau altă ţară europeană producţia auto are de suferit, se restrânge, automat efec­tele negative se resimt şi în indus­tria auto din România şi producătorii de subansambluri sau piese sunt nevoiţi să se adapteze. Iar în multe cazuri acest lucru înseamnă restructurări, din pă­cate. Totodată, cauzele sunt legate şi de concurenţa pe dezvoltarea de noi tehnologii, maşini electrice, autonome, unde costurile de cercetare-dezvoltare sunt foarte mari şi piaţa europeană se confruntă cu provocări pe această nişă

Sorina Faier, managing partner la Elite Searchers: Dacă în Germania sau altă ţară europeană producţia auto are de suferit, se restrânge, automat efec­tele negative se resimt şi în indus­tria auto din România şi producătorii de subansambluri sau piese sunt nevoiţi să se adapteze. Iar în multe cazuri acest lucru înseamnă restructurări, din pă­cate. Totodată, cauzele sunt legate şi de concurenţa pe dezvoltarea de noi tehnologii, maşini electrice, autonome, unde costurile de cercetare-dezvoltare sunt foarte mari şi piaţa europeană se confruntă cu provocări pe această nişă

Autor: Ramona Cornea

20.06.2020, 13:08 1852

„Pe de o parte companiile nu găseau angajaţi, iar pe de altă parte a fost situaţia în care companiile care aveau o activitate predominant manufacturieră au început să se orienteze spre alte pieţe.“

Cinci mari producători de componente auto din România, Autoliv Ro­mâ­nia, Lear Corporation România, Yazaki Româ­nia, Faurecia România şi Adient Auto­motive România, au avut, cumulat, cu 4.869 mai puţini angajaţi în anul 2019 decât în anul precedent, conform date­lor publice de la Ministerul Finan­ţelor, centralizate de Ziarul Financiar. Sunt primele date adunate de ZF din ra­poartele financiare depuse de companii până în prezent, însă dimensiunea restructurărilor ar putea fi chiar mai mare pentru că mulţi producători mari nu au încă bilanţul pe 2019 publicat.

„Sunt două lucruri care s-au întâmplat în 2019 în industria de com­po­nente auto – pe de o parte com­pa­niile nu găseau angajaţi, iar pe de altă par­te a fost situaţia în care companiile care aveau o activitate predominant ma­nu­facturieră au început să se orien­teze spre alte pieţe. Creşterile salariale de pe piaţa din România şi specificul pieţei muncii locale, una condusă de candidat anul trecut, au făcut ca firmele să nu mai poată creşte salariile şi să nu mai poată fi competitive. Nu au fost neapărat concedieri, ci nu mai înlocuiau oamenii pe măsură ce îi pierdeau. În principal, totul a fost legat de creşterile salariale pe care nu le mai puteau face“, spune Florin Godean, cluster manager la Adecco România & Ungaria.

Autoliv, Yazaki sau Lear Corpo­ration sunt printre cei mai mari trei angajatori din industria compo­nentelor auto, fiecare dintre cele trei companii având efective de cel puţin 5.000 de angajaţi în 2019. Mai mult, în urmă cu un an, în 2018 atât Autoliv, cât şi Yazaki România SRL se apropiau de pra­gul de 10.000 de oameni în România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO