Auto

Modelul Puma produs la Craiova va concura în Campionatul Mondial de Raliuri începând cu sezonul 2022. Ford şi M-Sport vor prezenta joi prototipul Puma Rally 1 la Goodwood Festival of Speed în Marea Britanie

Modelul Puma produs la Craiova va concura în Campionatul...

Autor: Roxana Rosu

08.07.2021, 11:36 165

Ford va reveni în 2022 în Campionatul Mondial de Raliuri FIA, urmând să participe la competiţie cu noua maşină de rally Puma Rally1, cu propulsor hibrid, similar cu cel al modelului Puma produs la Craiova.

Noul Ford Puma Rally1 îşi face debutul la nivel mondial la Goodwood Festival of Speed, în West Sussex, Marea Britanie. Maşina are un propulsor hibrid de nouă generaţie care combină performanţa motorului pe benzină EcoBoost de 1,6 litri turbo-alimentat, cu un motor electric sofisticat de 100 kW şi baterie de 3,9 kWh.

Ford a anunţat la începutul acestui an că 100% din gama sa de autoturisme din Europa va fi fără emisii, complet electrică sau plug-in hybrid până la mijlocul anului 2026 . Trecerea în totalitate către electric se va face până în 2030.

Pilotul M-Sport Ford WRT Adrien Fourmaux, alături de pilotul de teste al echipei M-Sport Ford, Matthew Wilson, vor conduce prototipul Puma Rally1 pe celebrul deal de la Goodwood pe parcursul următoarelor zile de eveniment. Acest prototip va fi apoi folosit pentru a pregăti maşina din sezonul 2022.

„Ford este 100% angajat într-un viitor electrificat, iar competitivitatea intensă este responsabilă pentru multe dintre inovaţiile care apar astăzi pe maşinile noastre de serie”, a declarat Mark Rushbrook, director global, Ford Performance. „M-Sport Ford Puma Rally1 va supune puterea hibridă la testul suprem şi va demonstra că tehnologia este capabilă să ofere performanţe extraordinare.”

Sistemul hibrid al Puma Rally1 funcţionează utilizând principii similare cu versiunea de stradă Puma EcoBoost Hybrid, produsă de Ford la Craiova. Sistemul de propulsie captează energia pierdută în mod normal în timpul frânării şi rulării libere şi o stochează într-o baterie care poate alimenta un motor electric pentru a creşte eficienţa consumului de carburant în timpul rulării sau pentru a oferi un spor de performanţă - în cazul Puma Rally1 până la 100 kW pentru impulsuri multiple de până la trei secunde în timpul conducerii sportive.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO