Auto

Micra, o pata de culoare Nissan in segmentul mic

Micra, o pata de culoare Nissan in segmentul mic

Pretul de achizitie al Nissan Micra porneste de la 10.817 euro cu TVA inclusa

26.05.2008, 00:35 20

Ultima generatie Micra, lansata in cursul anului trecut, urmareste, ca majoritatea concurentelor din segment de altfel, atragerea consumatorilor preocupati de grija parcarilor, consumului de carburant si de necesitatea de a se deplasa cat mai facil in mediul citadin.
Din punct de vedere al functionalitatii, Micra a demonstrat pe parcursul testului desfasurat atat in capitala, cat si intr-un oras vecin ca indeplineste toate criteriile enumerate mai sus, criterii principale considerate inaintea achizitiei de catre un client al segmentului mic, cel mai probabil de sex feminin in acest caz.
Din punct de vedere al pretului, ce porneste de la aproximativ 10.800 de euro cu TVA inclusa si urca pana la 13.866 de euro in functie de motorizare, pata de culoare Nissan in piata automobilelor mini se incadreaza in plaja de pret a concurentei, depasind cu circa 10-15% cele mai competitive oferte concurente.
Actuala generatie Micra nu difera substantial la aspectul exterior de generatia din 2003, impresia generala fiind tot de copie nereusita a clasicului VW Beetle, un minus fiind si spatiul interior limitat, in comparatie cu modele precum Fiat Grande Punto, Opel Corsa sau Peugeot 206. Lipsa spatiului, in special in cazul locurilor din spate este depasita de finisarea interioara, peste media gamei chiar si la echiparea de baza. In versiunea de echipare Ascenta Micra este livrat cu sistem de aer conditionat manual, casetofon cu CD, sistem Bluetooth incorporat pentru telefon si port auxiliar pentru MP3.
Revenind la abilitati si confort rutier, mai ales in oras, Micra ofera o pozitie de condus corecta, scaunul soferului avand chiar si o maneta pentru rigidizarea pozitiei lombare. Sasiul este construit in stilul Nissan, cu o atentie japoneza pentru adaptabilitate in functie de carosabil, astfel ca si scos pe drumurile nationale, prezinta o fermitate destul de rara la masinile de clasa mica. Potrivit fisei tehnice, versiunea Micra testata este capabila de o viteza maxima de 172 de kilometri/ora, testarea ei fiind nerecomandabila datorita carosabilului national, si se preteaza pentru drumurile de peste 3-400 de kilometri in afara localitatilor, izolarea fonica fiind bine pusa la punct, in comparatie cu cea a concurentei Mazda 2.
Versiunea de motorizare testata, de 1,4 litri si alimentare pe benzina, dezvolta 88 de cai putere, destul de mult pentru un automobil de aproximativ 1.000 de kilograme si destinat cu preponderenta sexului feminin. Consumul mediu, pe un parcurs mixt de peste 350 de kilometri, a fost de 6,8 litri/100 km, in limita indicata de producator.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO