Auto

Mecedes SLR, arma nemtilor in lupta cu Ferrari si Lamborghini

11.06.2003, 00:00 21

Sunt multe combinatii de litere care starnesc emotii la simpla lor citire. Ce spuneti de SLR ? Ar trebui sa va duca cu gandul la anii ’50, cand modelul Mercedes 300 SLR era in perioada sa de glorie in cursele auto. Din aceasta toamna, SLR va insemna si reintrarea producatorului german in randul celor care detin in portofoliu masini super-sportive.
Noul Mercedes SLR, care va fi prezentat in aceasta toamna, cel mai probabil la Salonul auto de la Frankfurt (cum altfel,…) nu mai este o afacere 100% germana. El a fost dezvoltat impreuna cu britanicii de la McLaren, alaturi de care producatorul german concureaza in campionatul mondial de Formula 1. De altfel, modelul cu care Mika Hakkinen a castigat campionatul de Formula 1 in 1998 a avut un rol important in dezvoltarea studiului care a stat la baza noului SLR. Si daca tot am adus vorba de Formula 1, trebuie sa spunem ca McLaren-Mercedes ocupa in prezent locul intai in clasament, inaintea campionilor de anul trecut, Ferrari.
Iar noul bolid cu care concureaza in prezent echipa McLaren-Mercedes a impumutat noului SLR o parte din secretele sale. Astfel, sasiul si caroseria sunt alcatuite din materiale compozite, la fel ca bolidul de Formula 1, care au permis o rigiditate ce nu a mai fost pana acum atinsa de nici un model de serie. Aceasta, in conditiile in care greutatea totala a structurii a scazut cu aproximativ 40% fata de structurile traditionale realizate din otel.
Protectia pasagerilor este marcata la randul ei de inovatii. Structura de rezistenta la impact este creata din carbon si permite noului Mercedes SLR sa impuna, cel putin dupa declaratiile producatorului din Stuttgart, noi standarde in ceea ce priveste absorbtia energiei in caz de impact.
Franele noii masini super-sportive sunt si ele realizate din materiale compozite inovatoare, care permit o rezistenta mult mai mare la caldura extrema si au o durata de viata mult mai mare decat materialele traditionale.Nu in ultimul rand, un element de design in premiera pentru Mercedes, care confirma intentiile germanilor in segmentul masinilor super-sportive, este reprezentat de faptul ca portierele aduc aminte prin modul cum se deschid de Lamborghini Diablo.



Inima de AMG
Daca nu sunteti inca entuziasmati, pregatiti-va pentru ceea ce germanii au pregatit sub capota SLR. Inima noului super-sportiv Mercedes este realizata de compania de tuning oficiala a grupului german, AMG (nici nu se putea altfel, nu?). Este vorba de un motor din aluminiu si magneziu cu 8 cilindri dispusi in forma literei “V”. La cei 5,5 litri cilindreea, motorul dezvolta 555 de cai putere. Viteza maxima pe care o atinge noul SLR este de 320 de kilometri pe ora. Timpul in care masina ajunge de la 0 la 100 de kilometri pe ora este cu putin peste 4 secunde.Ati fost atenti pana acum ? Atunci, probabil ca urmatoarea intrebare pe care o veti ridica va fi legata de pretul pe care il va avea noul model pe piata. El va costa in jur de 250,000 de euro, insa va trebui sa va grabiti daca va intereseaza o astfel de masina deoarece productia anuala va fi de circa 500 de unitati.
Sa vorbim insa un pic si de concurenta. Din punct de vedere al pretului, Mercedes SLR este cu mai bine de 50,000 de euro mai ieftin decat un Ferrari Enzo. Ca performante insa, motorul V12 de pe ultimul model al calutului cabrat ii permite sa ajunga la o viteza maxima de aproape 350 de kilometri pe ora. Cu toate acestea “tirajul” lui Mercedes SLR este mai mare decat cele 350 de Ferrari Enzo cat vor fi produse. V-ati decis care sa-l cumparati ?



Cine este SLR
SLR, mai exact 300 SLR, a fost unul dintre cele mai in voga masini sport la mijlocul anilor ’50. Cu piloti celebri, precum Juan Manuel Fangio, Stirling Moss sau Karl Kling, 300 SLR a dominat cursele auto ajungand ca in 1955 sa castige toate competitiile importante ale sezonului, precum Mille Miglia, Targa Florio, Tourist Trophy, Eifelrennen sau Marele Premiu al Suediei.
Modelul din 1955 era echipat cu un motor cu opt cilindri care dezvolta 310 cai-putere si o viteza maxima de peste 300 de kilometri pe ora.
Ca urmare a succesului sau din cursele auto, producatorul german a decis sa lanseze pe piata o versiune comerciala a acestuia, 300 SLR Coupe, denumit si "Uhlenhaut Coupe", dupa numele directorului de dezvoltare Mercedes pentru competii sportive, Rudolf Uhlenhaut. Acesta era in acelasi timp si director al departamentului de testare pentru autoturisme, in aceste fel reusind sa dezvolte o masina de serie cu calitati de masina de curse.
Astfel, modelul de serie 300 SLR Coupe cantarea putin peste o tona si dezvolta 310 cai-putere, viteza maxima fiind de 290 de kilometri pe ora.
La scurt timp insa, tot in 1955, Mercedes s-a retras din sporturile cu motor, iar proiectul SLR Coupe a fost abandonat. Fusesera construite doar doua exemplare 300 SLR Coupe, insa modelul devenise deja legenda.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO