Auto

Marile grupuri din industria auto renunţă la vânzarea autoturismelor prin intermediul dealerilor auto şi încep să-şi vândă online maşinile

Marile grupuri din industria auto renunţă la vânzarea...

Autor: Alexandru Nanu

16.08.2020, 19:05 23296

Marii producători auto încep să ocolească opţiunea de vânzare a autovehiculelor  prin intermediul dealerilor auto ca urmare a situaţiai actuale privind coronavirusul şi a maşinilor electrice care au schimbat modul de achiziţie al autoturismelor de către clienţi, scrie Financial Times.

Carlos Tavares, CEO-ul grupului PSA, a venit cu această idee de schimba modul în care sunt vândute maşinile atunci când a încercat să cumpere o masă de ping-pong pentru casa sa din Portugalia.

CEO-ul grupului PSA a intrat într-un magazin şi a dotit să achiziţioneze o masa de ping-pong identică cu cea pe care o văzuse afişată în afara magazinului.

"Am mers la un vânzător din magazin, iar el a făcut online selecţia pentru masa respectivă. Atunci mi-am dat seama că este acelaşi proces de care m-aş fi putut bucura acasă", a declarat el pentru Financial Times.

Grupul PSA a copiat acum modelul, desfăşurând vânzări online directe de maşini către clienţi, urmărind să livreze peste 100.000 de maşini direct în casele clienţilor, fără ca aceştia să intre vreodată într-un showroom tradiţional.

Această schimbare în industria auto a fost accelerate şi de pandemia Covid-19, perioadă în care clienţii au intrat pe site-urile auto până când acestea au picat, ca urmare că showroom-urile auto au fost închise.

Pe măsură ce consumatorii încep să reia, din nou cheltuielile, deşi într-un mod lent, producătorii au şansa să ocolească dealerii şi să creeze relaţii directe cu cumpărătorii.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO