Auto

Lupta nemtilor pe segmentul superior a ajuns intr-o noua etapa

25.02.2004, 00:00 26



Pe masura ce piata auto europeana da semne de revenire, producatorii germani de lux se intrec in lansari de modele care de care mai tehnologizate, mai performante si nu in ultimul rand elegante.



Dupa ce vanzarile noii Serii 5 au contribuit decisiv anul trecut la atingerea unui nivel record al vanzarilor, germanii de la BMW au decis ca este momentul sa atace si segmentul de clienti familisti. Salonul de la Geneva, care va avea loc la inceputul lunii viitoare, este pretextul pentru lansarea de catre BMW a celei de-a treia generatii de Seria 5 Touring, adica varianta break a actualei Serii 5. Noul model ar trebui sa depaseasca performantele generasiei precedente, fiind mai rapid, mai economic si mai practic. Acestea sunt in general elementele care atarna cel mai greu in decizia de achizitie a unui model break pe piata vest-europeana.



Noua generatie BMW Seria 5 Touring va fi disponibila pe piata europeana incepand cu a doua parte a primaverii. Astfel, in luna mai noul model va fi lansat oficial in Marea Britanie, o piata recunoscuta pentru interesul deosebit pentru acest tip de automobile, iar in vara va ajunge si in tari cu un interes mai scazut pentru masini break, cum este cazul Spaniei.



Pentru inceput, noua generatie BMW Seria 5 Touring va fi disponibila in patru variante de motorizare, doua pe benzina si doua diesel. Astfel, pasionatii de benzina vor putea opta intre varinatele 525i (de 192 cai-putere) si 545i (333 cai-putere), in timp ce pentru categoria aflata in crestere a "fanilor" motorului diesel, germanii au pregatit 525d (177 cai-putere) si noul 530d (218 cai-putere).



Pentru toamna germanii au pregatit o noutate, introducerea in premiera a unui motor diesel bi-turbo - 535d. Cu o capacitate cilindrica de 3.000 centimetri cubi, noul motor dezvolta 272 cai-putere si ofera un cuplu maxim de 560 Nm, disponibili la 2.000 de rotatii pe minut. In aceste conditii, automobilul ajunge de la zero la 100 de kilometri pe ora in 6,6 secunde.



Toate modelele din noua gama BMW Seria 5 Touring vor dispune ca dotare standard de o cutie de viteze manuala in sase trepte. Optional vor fo diponibile si o varianta automata in sase trepte Steptronic, dar si binecunoscuta varianta SMG (Sequential Manual Gearbox), cu padele pe volan, asemanatoare masinilor din Formula 1. Ultima varianta va fi disponibila doar pentru variantele 525i si 545i SE.



O alta diferenta intre noua gama BMW Seria 5 Touring si precedenta este reprezentata de dimensiuni. Noua Serie 5 Touring este mai mare decat precedenta, masurand aproape 4,5 metri lungime, 1,85 latime si 1,5 metri inaltime. Situatia se regaseste si la interior, iar capacitatea de incarcare a crescut la randul sau, cu pana la 125 de litri, ajungand la 535 litri fara rabatarea scaunelor din spate si la 1.650 litri cu acestea rabatate. Insa o masina mai mare nu se traduce neaparat intr-o greutate mai mare, spun germanii, Greutatea noii generatii Seria 5 Touring a scazut fata de gama precedenta cu 50 de kilograme, ca urmare a folosirii unor alte materiale mai usoare.



Pentru o masina de familie nu puteau lipsi sistemele de siguranta. Din acest punct de vedere producatorul bavarez a dotat noul sau model cu aproape tot ce avea mai bun DSC (Dynamic Stability Control - sistem de control al stabilitatii, care asigura controlul dinamic al stabilitatii), CBC (Corner Brake Control - sistem care asigura un control mai bun al franarii in curbe) si BFD (Brake Force Display). Ultimul sistem contribuie la prevenirea accidentelor din spate, prin faptul ca stopurile de frana se aprind in functie de puterea cu care este apasata pedala de frana. Nu in ultimul rand, sunt disponibile ca optiuni Active Steering, Dynamic Drive sau sistemul de afisare a anumitor informatii pe parbriz Head-up Display (ultimul abia din toamna), toate acestea contribuind la cresterea manevrabilitatii si confortului.



Audi, divizia de automobile de lux a grupului Volkswagen nu s-a lasat mai prejos si a prezentat la Berlin noul model A6, adica raspunsul sau la berlina BMW Seria 5, model lansat pe piata anul trecut. Cu un design frontal care aminteste de conceptul Nuvolari, expus anul trecut de producatorul german, noul A6 are dimensiuni mai generoase decat precedentul, consituindu-se intr-o noua incercare a celor de la Audi de a stabili standarde in segmentul masinilor din segmentul superior, asa cum au facut-o cu puternicul model Audi A8 W12. 4,92 metri lungime, 1,86 metri latime si 1,46 metri inaltime sunt dimensiunile noii limuzine Audi A6, care a crescut si in privinta ampatamentului pana la aproape 2,85 metri.



Aceaste dimensiuni mai mari se traduc print-un confort sporit, avand in vedere ca pasagerii din fata au mai mult loc pentru picioare si la nivelul umerilor, in timp ce pentru cei din spate a crescut spatiul disponibil la nivelul umerilor. Disponibil atat in varianta cu tractiune pe fata dar si cu tractiune integrala Quattro, noul A6 nu neglijeaza portbagazjul, care ajunge acum la aproape 550 de litri.



Pentru noul A6, producatorul german cu sediul la Inglostadt a pregatit l arandul sau tot ceea ce avea mai bun pe lista inovatiilor tehnologice. Incepand de la sistemul de iluminat inteligent (A6 este primul dintre modelele Audi care foloseste un astfel de sistem, capabil sa vada "dupa colt"), si pana la sistemul de monitorizare a presiunii din anvelope sau senzori care determina automat aprinderea farurilor la intuneric si pornirea stergatoarelor pe timp de ploaie, noul A6 este unul dintre cele mai "dopate" tehnologic automobile Audi.



Cinci motorizari sunt disponibile pentru gama A6, toate fiind in premiera pentru acest model. Trei dintre acestea sunt propulsoare pe benzina - doua V6 de 3,2 litri si 255 cai-putere si 2,4 litri si 177 cai-putere, dar si un motor mai puternic V8 de 4,2 litri si 335 cai-putere. De partea cealalta, sunt disponibile doua motoare turbodiesel de 3 litri si 225 cai-putere si unul mai economic, de 2 litri si 140 de cai-putere.



Nu in ultimul rand, o limuzina din segmentul superior al pietei auto trebuie sa asigure siguranta pasagerilor sai. Din acest punct de vedere noul A6 este echipat atat cu obisnuitele de pe acum airbaguri frontale si laterale sau ABS (sistem impotriva blocarii rotilor la franare), dar si cu ESP (Electronic Stability Program - sistem ce asigura controlul stabilitatii), care include EBD (sisitem ce asigura repartizarea electronica a fortei de franare). Si daca tot nu sunteti convins, cei de la Audi spun ca nu mai este nevoie sa folositi cheia in modul traditional. Astfel, cheia incorporeaza un sistem electronic care detecteaza atunci cand soferul este aproape de masina si deblocheaza usa in momentul in care acesta actioneaza manerul. Cheia nu este nevoie sa fie scoasa din buzunar nici macar in momentul in care este pornita masina, deoarece acest lucru este realizat prin simpla apasare a unui buton de pe consola centrala. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO