Auto

Lansările de noi modele auto continuă - Ford vine cu noul Kuga

Lansările de noi modele auto continuă - Ford vine cu...

Autor: Bogdan Alecu

30.03.2020, 11:39 3409

Ford România este primul jucător din auto care a lansat un model nou în această perioadă, în care şi uzina din Valencia în care este produs noul Kuga este oprită.

"Avem maşini pe stoc pentru a acoperi cererea din piaţă. Spre exemplu, stocul de lansare pentru Kuga presupune 350 de maşini, din care o parte au ajuns deja în ţară, iar restul au plecat din Valencia, de la fabrică, spre România. În ceea ce priveşte numărul comenzilor depuse, în momentul de faţă avem 120 de maşini contractate", a spus Cristian Prichea, directorul general al Ford România.

Cea de-a treia generaţie a Kuga este construită pe noua platformă C2 a Ford, comună cu noul Focus lansat în 2018. Noul model se produce pentru Europa la fabrica din Valencia.

Segmentul SUV este în creştere la nivel european, în condiţiile în care până în 2027 jumătate din piaţa auto europeană va fi reprezentată de SUV-uri, pe măsură ce tot mai mulţi clienţi de autoturisme vor renunţa la versiunile clasice.

Mai mult, segmentul small utility non-premium, din care face parte Kuga, a continuat să crească puternic în ultimii ani.

"Estimăm o creştere puternică a versiunilor electrificate dacă în 2018 cota acestora era la 7-8%, pentru 2020 estimăm să urce la 12-13%, iar până în 2028 vor ajunge la 45% din vânzări", a spus Cristian Prichea.

Noul Kuga este mai lat cu 44 mm, mai lung cu 89 mm şi are o înălţime cu 6 mm mai mică decât generaţia anterioară, dar şi cu 80 kg mai uşor datorită utilizării unor noi materiale.

La interior spaţiul a crescut cel mai mult, pornind cu spaţiul destinat picioarelor pasagerilor spate, care poate ajunge la 1.035 mm, iar portbagajul poate avea până la 645 de litri, datorită sistemului de culisare al banchetei spate.

În plus, noul Kuga este şi cel mai electrificat model Ford lansat până acum.

Gama de hibride a Kuga include un diesel microhibrid – 2,0 MHEV EcoBlue de 150 CP cu o cutie manuală cu 6 trepte, un 2,5 litri benzină full-hybrid HHEV 200 CP cu transmisie automată de tip CVT, tracţiune faţă şi integrală, ce va fi disponibil din trimestrul al patrulea (termenul poate fi afectat de oprirea uzinelor europene din cauza epidemiei de Coronavirus) şi un 2,5 litri benzină, plug-in hybrid PHEV de 225 CP, cuplat la o cutie automată de tip CVT.

Dincolo de hibride, modelul dispune şi de motorizări clasice: cea de bază este 1,5 litri EcoBoost 150 CP cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte, 1,5 litri diesel 120 CP cu manuală cu 6 trepte sau automată cu opt şi un 2,0 diesel EcoBlue 190 CP, automat 8 trepte, cu tracţiune integrală.

Faţă de motorizarea de bază, 1,5 litri benzină 150 CP, hibridul plug-in este cu 9.000 de euro mai scump, însă datorită programului Rabla Plus, care scade circa 4.500 de euro, alături de Rabla, diferenţa de preţ este redusă simţitor.

Noul Kuga vine şi cu modem incorporat, cu aplicaţiă FordPass, adaptată în cazul versiunii hibride de tip plug-in.

Preţul de bază pentru noul Kuga este de 25.850 de euro cu TVA pentru versiunea de bază Trend, care include sistemul multimedia, bancheta spate culisabilă, modemul, încarcare wireless pentru telefon, senzori de parcare. Următoarea versiune este Titanium, care costă cu 1.500 de euro mai mult. Ford estimează că cea mai bine vândută versiunea va fi dieselul de 2,0 litri, MHEV, de 150 CP şi tracţiune faţă, care costă 29.350 de euro. Ford vine şi cu o garanţie de 7 ani sau 100.000 km pentru versiunile cu motorizări clasice şi 8 ani pentru hibride, iar toate versiunile sunt disponibile prin programul Rabla.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO