Auto

La plimbare cu tridentul pe Calea Dorobanti

07.07.2004, 00:00 25



Drumul dintre show-room-ul Maserati din Calea Dorobanti si Snagov a fost batut in ultimele zile ale lunii trecute de cel putin zece ori pe parcursul fiecarei zile de doua masini argintii, foarte luxoase, cu numere de Germania.



Maserati Quattroporte, ultimul produs in materie de limuzine de lux a producatorului italian a ajuns si la Bucuresti pentru cateva zile, timp in care a fost disponibil si pentru o scurta sesiune de drive-teste pentru ziaristi. Si cum nu in orice zi ai ocazia sa conduci o masina ce costa peste 100.000 de euro, interesul a fost foarte mare.



Grupul AutoItalia, importatorul marcii italiene pe piata locala a vrut sa fie sigur ca evita eventuale escapade ale soferilor, care s-ar fi putut lasa purtati de senzatiile intense si "fugi" un pic la mare sau la munte si au "echipat" fiecare din cele doua Maserati cu cate un insotitor, un reprezentant al importatorului.



Piele neagra, de cea mai bunacalitate, finisari exclusiviste, tot felul de sisteme electronice care sa ajute pasagerul si chiar un CD demonstrativ care sa dovedeasca abilitatile deosebite ale boxelor special realizate pentru Maserati de catre cei de la Bose, toate aceste detalii ies in evidenta in momentul in care soferul sau pasagerii patrund in habitaclu.



Senzatile adevarate au inceput abia in momentul in care la primul stop, dupa lumina verde si apasarea la podea a pedalei de acceleratie acul kilometrajului a inceput imediat sa alerge de la zero spre o suta de kilometri. Cu tristete am realizat insa ca nu putem depasi aceasta valoare deoarece ajunsesem intre timp la un alt stop, unde culoarea era rosie. Si nici nu eram decat in viteza a doua.



O data cu iesirea din Bucuresti spre Ploiesti lucrurile au stat mai bine, iar abilitatile limuzinei de lux a Maserati au putut fi mai usor demonstrate, mai ales c anumerele de inmatriculare ale masinii (modelele de test erau inmatriculate in Germania) ne-au facut sa nu ne facem prea multe probleme in ceea ce priveste eventualele menzi pentru depasirea vitezei legale. Nu de alta, dar este chiar pacat sa mergi cu 50 de kilometri pe ora intr-un Maserati Quattroporte.



Desi culoarea gri metalizata este aproape banala pe soselele din Romania si nu numai, designul si mai ales performantele motorului au facut ca Maserati Quattroporte sa iasa foarte usor in evidenta, indiferent ca a fost vorba de pietonii de la trecerile din oras sau de soferii masinilor care se mutau pe banda din dreapta atunci cand tridentul (acestea este simbolul marcii italiene) se apropia cu viteza de ei.



Aparuta pentru prima data pe piata in urma cu 40 de ani Maserati Quattroporte a "trait" pana acum patru generatii, cea de-a cincea nascandu-se la salonul auto de la Frankfurt din toamna anului trecut.



Spre deosebire de celelalte generatii, pentru noul Quattroporte s-au luptat doi dintre cele mai faimosi designeri italieni, Giugiaro, seful Italdesign si Pininfarina. Pentru ca doua astfel de sabii nu incap in aceeasi teaca a avut pana la urma castig de cauza Pininfarina, care a reusit sa realizez o masina care este in acelasi timp puternica, dar si eleganta, clasica, dar si moderna.



Cu un pret de pornire situat in jurul a 100.000 de euro, noul Quattroporte se va lupta pentru banii clientilor cu modele precum Mercedes S-Klasse, Lexus LS430, BMW Seria 7, Jaguar sau Audi A8.



Motorul de 4,2 litri si 400 de cai-putere, transmisia Cambiocorsa si puzderia de sisteme electronice si de siguranta au facut ca nu mai putin de 16 din cele 20 de masini alocate pentru acest an de producatorul italian pentru Romania sa se fi vandut deja pana in prezent. Primele, comandate inca de la prezentarea modelului in toamna anului trecut la Salonul de la Frankfurt, au inceput s fie livrate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO