Generaţia anterioară a Kia Rio reprezenta un sedan între clasa mică şi compactă, fiind proiectată pe platforma lui Hyundai Accent. Diferenţa între cele două era că Accent era asamblată în Turcia, iar Rio în Coreea de Sud - avantaj desigur pentru modelul Kia, care avea materiale de mai bună calitate, dar din păcate nu era şi la fel de vizibilă.
Imediat cum iei loc la volan eşti surprins de calitatea ridicată a materialelor utilizate, de la plastice la tapiseria din piele. Butoanele de pe volan sunt bine gândite şi indicatoarele de bord oferă o foarte bună lizibilitate, în timp ce stilul mai clasic al lor te introduce într-o ambianţă curios de sportivă. Consola centrală e generoasă, iar butoanele sunt mari şi cu inscripţii foarte lizibile, uşurând mult acomodarea cât mai rapidă cu toate comenzile. Foarte deştept gândite butoanele pentru climatizare, care, pe lângă uşurinţa în utilizare, au şi un oarecare aer de "maşini de altădată", arătând ca nişte "clapete".
Modelul testat era echipat cu motorul pe benzină de 1,4 litri şi 109 CP, suficient de sportiv atât pentru oraş, cât şi un drum la munte, în timp ce consumul mediu este undeva la 7 litri/100 km.
Marele atu al lui Rio, şi care îi permite să concureze chiar cu modele premium îl reprezintă lista lungă de dotări opţionale, pe care regăsim unele demne de segmentele superioare, cum ar fi jantele de 17 inch, scaunele încălzite, sistem de navigaţie cu touchscreen.
Kia Rio 1,4i
Propulsie: L4, 1.397 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală şase trepte, 109 CP la 6.300 rpm, 137 Nm la 4.200 rpm.
Performanţe: 0-100 km/h 11,5 s, viteză maximă 183 km/h, consum mediu 5,1 l/100 km, emisii CO2 119 g/km.
Preţ: 10.776 euro cu TVA
Plus: opţionale multe şi ieftine, interior cu valenţe premium, sportivitate
Minus: este produs în Coreea de Sud
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels