Auto

Johnson Controls deschide fabrica de scaune pentru Ford Craiova la finele lunii

Autor: Bogdan Alecu

09.01.2012, 16:45 617

Producătorul de componente auto Johnson Controls va inaugura la finele lunii noua fabrică de scaune pentru Ford România, în urma unei investiţii de aproximativ 10 milioane de euro şi în cadrul căreia vor lucra circa 160 de angajaţi. Anterior, în luna octombrie a anului trecut Yazaki a ainaugurat o fabrică de cablaje în Caracal, iar IAC Group şi Cooper standard au construit greenfielduri pentru a livra către uzina Ford România.

Cel de-al doilea constructor auto de pe piaţa locală va demara în prima parte a acestui an producţia monovolumului B-Max, care va ieşi la vânzare în trimestrul al treilea.

Grupul american Johnson Controls, care deţine patru fabrici de componente auto în România, a preluat divizia auto a companiei Spumotim Timişoara, producător de spumă poliuretanică pentru industria auto pentru o sumă cuprinsă între 10 şi 15 milioane de euro, au declarat pentru ZF surse din piaţă.

Aceasta este prima tranzacţie a unui producător de componente de pe piaţa locală în acest an, iar oficial valoarea nu a fost făcută publică.

Noua achiziţie a fost realizată de americani în contextul în care aceştia consideră România a fi "o parte importantă a creşterii pe piaţa auto din Europa de Est".

Totodată, achiziţia Spumotim a fost realizată pentru a face faţă cererilor de componente din partea Dacia (Mioveni), Ford (Craiova) şi Fiat (Serbia).

Astfel, Ford România va demara anul viitor producţia monovolumului de clasă mică B-Max la Craiova, cu o cadenţă care va depăşi cel mai probabil 100.000 de unităţi anual.

În plus, la Dacia în acest an este aşteptată intrarea în producţie a celei de-a doua generaţii a modelului Logan care automat va declanşa o creştere a numărului de maşini asamblate, în timp ce Renault Industrie Roumanie va exporta în plus colecţ ii CKD (maşini complet dezasamblate) ale modelului Dacia Lodgy către noua uzină din Maroc de la Tanger.

În plus, Fiat va demara în Serbia la fosta uzină Zastava producţia a două noi modele cu o cadenţă anuală de 200.000 de unităţi şi cu posibilitatea extinderii la 300.000 de unităţi.

Spumotim era deţinută de persoane fizice şi SIF Banat-Crişana în proporţie de 3,9% din acţiuni, compania înfiinţată în 1971 fiind privatizată în 1994.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO