Auto

Încă o “gură de oxigen” pentru uzina Ford de la Craiova: Noul Focus va fi echipat cu ambele motoare de la Craiova

Încă o “gură de oxigen” pentru uzina Ford de la...

Autor: Bogdan Alecu

24.02.2014, 11:29 2009

Noul Ford Focus, versiunea facelift a celui mai bine vândut automobil la nivel mondial, va fi echipat nu doar cu motorul EcoBoost de 1,0 litri în trei cilindri produs în România la Craiova şi la Koln în Germania, ci şi cu motorul EcoBoost de 1,5 litri produs momentan exclusiv la Craiova.

Ford Focus facelift va fi primul model de pe piaţa europeană care va fi echipat cu noul motor eficient pe benzină EcoBoost de 1,5 litri (150 CP şi 180 CP) şi cu noul motor diesel TDCi de 1,5 litri (95 CP şi 120 CP). Focus va continua să fie echipat cu motorul pe benzină EcoBoost de 1 litru (100 CP şi 125 CP), care a fost cumpărat de o treime dintre clienţii Focus anul trecut şi a fost desemnat Motorul Internaţional al Anului în 2012 şi 2013. Va exista de asemenea o nouă versiune a motorului EcoBoost de 1 litru cu emisii de 99 g/km CO2, primul motor non-hibrid al unei maşini de familie de pe piaţa europeană cu emisii sub 100 g/km CO2.

Grupul motopropulsor cu transmisie automată PowerShift şi motor diesel de 1,5 litri şi 120 CP, care va fi introdus anul viitor, va oferi o ameliorare de 19 procente comparativ cu motorul echivalent echipat pe actualul Focus. Noul Focus echipat cu transmisie automată şi cu premiatul motor EcoBoost de 1 litru, care va fi de asemenea lansat anul viitor, va oferi o ameliorare de 17 procente faţă de motorul echivalent pe care îl va înlocui. Un model TDCi diesel de 2 litri şi 150 CP va fi cu 14 procente mai eficient decât în prezent în echiparea cu o cutie de viteze manuală (13 procente cu cutie de viteze automată).

„Diesel sau pe benzină, noul Focus va oferi motoare care vor furniza o combinaţie atrăgătoare de motoare cu o eficienţă semnificativ îmbunătăţită şi putere surprinzătoare, alături de opţiunea cu zero emisii asigurată de Focus Electric, versiunea noastră electrică”, a declarat Joe Bakaj, vicepreşedinte, Product Development, Ford of Europe. „Noul motor pe benzină EcoBoost de 1,5 litri va beneficia în mod direct de tehnologiile introduse de motorul EcoBoost de 1 litru, inclusiv un nou design al chiulasei cu răcire îmbunătăţită şi o galerie de evacuare integrată pentru cele mai bune posibil performanţe şi consum, precum şi reducerea greutăţii şi frecării componentelor interne şi accesoriilor, asigurând un motor cu turaţie mai liberă, cu funcţionare mai lină şi mai economic”.

Pentru a satisface cererea în creştere pentru Focus, care este comercializat în mai mult de 140 de ţări, Ford a crescut capacitatea de producţie la nivel mondial, construind modelul în opt uzine de pe patru continente. Uzinele din Germania, SUA, Rusia, China, Thailanda, Vietnam, Taiwan şi Argentina au o capacitate totală de producţie de peste 1,5 milioane de vehicule Focus anual cu o cadenţă de două unităţi pe minut. în Europa, Ford construieşte câte un nou Focus la fiecare 90 de secunde.

Noul Ford Focus duce la un nou nivel cel mai bine vândut model la nivel mondial, datorită unui design exterior mai emoţionant şi mai îndrăzneţ, unui interior intuitiv, conceput cu măiestrie, unei suite de noi tehnologii ce sporesc confortul şi unor îmbunătăţiri majore ale consumului.

 

Făcându-şi debutul astăzi la Congresul Mondial al Telefoniei Mobile din Barcelona şi lansat săptămâna viitoare la Salonul Internaţional de la Geneva, caracterul sportiv şi atractivitatea noului Focus sunt puse în valoare de o grilă orizontală, de un interior de tip cockpit de avion şi de padelele pentru schimbarea vitezelor. Noul Focus, care va fi disponibil comercial începând cu a doua jumătate a anului 2014, marchează de asemenea debutul european al SYNC 2, sistemul avansat de infotainment al Ford, precum şi al noului motor pe benzină EcoBoost de 1,5 litri şi al motoarelor diesel TDCi.

Ford a lansat prima generaţie Focus în 1998 şi de atunci au fost vândute peste 12 milioane de unităţi în toată lumea, inclusiv 6,9 milioane de unităţi în Europa. Actuala generaţie Focus a fost confirmată luna trecută ca fiind cel mai bine vândut model din lume conform analizei efectuate de Ford asupra datelor cu privire la înmatriculări furnizate de Polk pentru primele nouă luni ale anului 2013. Ford estimează că vânzările Focus la nivel mondial au atins 1,1 milioane de unităţi în 2013, incluzând peste 300.000 de unităţi în China, ceea ce înseamnă că este cel mai bine vândut automobil de pe piaţa de maşini noi cu cea mai rapidă creştere din lume.

Noul Focus va fi primul vehicul de pe piaţa europeană dotat cu SYNC 2. Sistemul avansat de infotainment al Ford include un ecran tactil color de 8 inci, de înaltă rezoluţie şi control vocal avansat pentru un acces mai facil la funcţiile audio, navigare, aer condiţionat şi la telefoanele mobile compatibile.

Sistemul de navigare al SYNC 2 oferă de asemenea în premieră pe piaţa europeană un afişaj cu ecran divizat cu intersecţii detaliate, nume de străzi rostite, intersecţii de autostrăzi 3D şi imagini ale unor puncte de reper, precum şi ghidul MICHELIN şi ghidul verde MICHELIN. SYNC 2 permite şoferilor să rostească destinaţii „dintr-o singură încercare” şi să solicite sistemului să redea un anumit artist. Simpla apăsare a butonului de control vocal şi rostirea enunţului „mi-e foame” vor duce la afişarea unei liste a restaurantelor din zonă, apoi fiind afişate indicaţii de navigare spre acestea.

Focus este primul model Ford care oferă Perpendicular Parking, o nouă tehnologie de parcare hands-free care ajută şoferii să parcheze perpendicular cu spatele paralel cu alte maşini.

Actuala generaţie Focus a introdus funcţia de asistenţă la parcarea laterală Active Park Assist care, prin apăsarea unui buton, utilizează senzori ultrasonici pentru a localiza spaţii de parcare şi pentru a ghida vehiculul în timp ce şoferul controlează acceleraţia şi frâna. Adăugarea a doi noi senzori în partea din spate a noului Focus permite funcţiei Perpendicular Parking să opereze în mod similar.

Senzorii suplimentari permit de asemenea Ford să ofere în premieră în Europa tehnologii care ajută şoferii atunci când fac manevre de ieşire din spaţiile de parcare: Cross Traffic Alert avertizează şoferii care ies cu spatele dintr-un loc de parcare cu privire la vehiculele care vor trece în curând prin spatele lor. Utilizând un radar cu o rază de până la 40 de metri, sistemul va emite trei semnale de avertizare distincte dacă detectează apropierea unui vehicul.

Park-Out Assist asistă şoferii la ieşirea dintr-un spaţiu de parcare paralelă. După ce şoferul a ales direcţia spre dreapta sau spre stânga, sistemul operează volanul în timp ce şoferul controlează acceleraţia şi frâna.

Ford a îmbunătăţit de asemenea popularul său sistem de evitare a coliziunilor Active City Stop, care pre-activează frânele şi, dacă şoferul tot nu reacţionează, reduce cuplul motorului şi franeaza automat pentru a ameliora impactul în urma coliziunii. Sistemul a fost îmbunătăţit pentru a opera la viteze de până la 50 km/h, comparativ cu 30 km/h la actuala versiune.

Ford introduce de asemenea în Europa sistemul Autonomous Emergency Braking (frânare de urgenţă autonomă). Acesta funcţionează într-un mod similar cu Active City Stop, dar cu o rază de detectare a vehiculelor mult mai mare pentru a asista şoferul la viteze mari, de exemplu pe autostradă, emiţând avertismente şi frânând, dacă este necesar.

Actuala tehnologie Adaptive Cruise Control permite şoferilor Focus să menţină o distanţă prestabilită faţă de vehiculul din faţă, chiar şi atunci când respectivul vehicul merge cu o viteză mai mică decât viteza de croazieră. Pentru momentele în care Adaptive Cruise Control nu este activ, Ford aduce în premieră în Europa noul sistem Distance Alert, care permite şoferilor să seteze o distanţă preferată pe care ar vrea să o menţină faţă de vehiculul din faţă. în cazul în care şoferul se apropie, sistemul emite un avertisment în trei trepte pe afişajul de pe bord, verde, galben şi roşu, înainte de a se auzi un avertisment sonor.

Noul Focus va fi de asemenea echipat în premieră cu tehnologia Ford MyKey. MyKey permite proprietarilor să programeze o cheie, de obicei destinată mai tinerilor şoferi, care restricţionează viteza maximă, reduce volumul maxim al sistemului audio şi îl poate dezactiva total dacă şoferul şi pasagerii nu poartă centurile de siguranţă. Sistemul poate împiedica şoferul să dezactiveze tehnologii de siguranţă precum Electronic Stability Control şi Active City Stop, care pot ajuta la diminuarea sau prevenirea coliziunilor la viteză mică.

Sistemul îmbunătăţit Adaptive Front Lighting ajustează acum luminile noilor faruri Bi-Xenon HID pentru a se plia perfect pe configuraţia drumului. Sistemul evaluează lumina ambientală din jurul vehiculului, precum şi obiectele de pe drum din faţa automobilului şi apoi ajustează unghiul şi intensitatea luminii farului la una dintre cele şapte setări disponibile în funcţie de viteza, unghiul de virare şi distanţa vehiculului faţă de obiectul din faţă.

La viteze mari, cum sunt cele de pe autostradă, farurile sunt ridicate pentru a proiecta o rază mai lungă şi mai dreaptă obţinând o mai bună vizibilitate, iar în localităţi, unde vitezele sunt mai mici şi iluminatul stradal este mai puternic, raza se va dispersa în jos pentru a ilumina mai intens drumul din apropierea vehiculului. Atunci când maşina virează la viteze mici, sistemul va proiecta lumina spre partea laterală a drumului pentru a face bicicliştii şi pietonii mai vizibili. . Sistemul ajută şoferii să vireze la viteze mai mari direcţionând lumina mai adânc în curbă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO