Auto

Impactul primei luni de epidemie în Franţa: Piaţa auto a scăzut în martie cu 71%, iar Dacia a pierdut 80% din volume

Impactul primei luni de epidemie în Franţa: Piaţa auto...

Autor: Bogdan Alecu

01.04.2020, 10:04 541

Piaţa auto franceză a scăzut cu 71% la nivelul lunii martie, în comparaţie cu perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Comitetului Constructorilor de Automobile din Franţa (CCFA), la un nivel de aproape 79.500 de autovehicule. Scăderea are loc pe fondul pandemiei de Coronavirus şi restricţiilor impus pe piaţa franceză.

În acest context, înmatriculările de autovehicule noi Dacia au scăzut cu peste 80% în martie în Franţa, la mai puţin de 3.200 de unităţi, fiind printre cele mai afectate mărci. Pe de altă parte, în Franţa, Dacia se adresează în special celor din mediul rural şi seniorilor, media de vârstă a clienţilor fiind una mai mare decât în cazul altor mărci.

Scăderea din Franţa are loc în condiţiile în care centrele auto au închis porţile la jumătatea lunii trecute.

Per total, de la începutul anului, piaţa franceză a scăzut cu 34%.

Potrivit Automotive News Europe, toate ţările care au impus măsuri similare vor înregistra scăderi majore ale pieţei auto, similare cu ce s-a întâmplat în China în februarie – declin de 80% al vânzărilor. Astfel, ţări precum Franţa, Italia, Spania, Germania, Marea Britanie, adică cele mai mari pieţe vest-europene vor avea scăderi record în această perioadă. Astfel chiar dacă producţia de la uzinele Dacia şi Ford din România va fi reluată, nu vor avea către cine livra maşini.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO