Segmentul compact este unul dintre cele mai "clasice" de pe piaţa auto europeană. Clasic deoarece este printre cele mai mari dacă nu cel mai mare în anumite ţări, iar majoritatea mărcilor, inclusiv cele premium oferă modele compacte. Totodată, având în vedere numărul ridicat de alternative pe care le are un client atunci când vine vorba de achiziţia unui automobil din segmentul compact, înseamnă şi o competitivitate ridicată între constructori.
Prima impresie când vezi o Honda Civic GT este că a fost proiectată cel puţin din anul 2020. Linii ascuţite, curbe, capotă scurtă, hayon cu eleron integrat şi un interior demn de navă spaţială. Şi nu vorbim doar de liniile principale. Ci şi de detalii. Avem capac pentru rezervor cromat, evacuare dublă cu detaliu triunghiular şi imagine de OZN.
Spectacolul nipon se continuă şi la interior. Civic a trecut direct în deceniul următor şi a abandonat vitezometrul analogic pentru unul digital, amplasat deasupra turometrului pe nivelul al doilea. În continuarea sa avem un display pentru informaţiile de la sistemul de climatizare şi cel audio. Pentru computerul de bord există un alt display amplasat în centrul turometrului, controlat de un buton mare de pe volan.
Planşa de bord a lui Civic este printre cele mai ergonomice din segmentul său. Toate comenzile sunt amplasate în aşa fel încât să fie accesate cât mai uşor. Dacă în cazul ceasurilor de bord putem spune că şi designul a fost serios luat în calcul atunci când au fost proiectate, în cazul celorlalte a contat în primul rând funcţionalitatea. Toate butoanele sunt mari, de bună calitate şi uşor accesibile.
Având în vedere că discutăm de un model japonez, maşina testată era echipată cu un motor pe benzină de 1,8 litri cu tehnologie i-VTEC. Dacă europenii sunt celebri mai nou pentru dieselurile puternice şi economice şi pentru motoarele pe benzină învechite, în cazul niponilor întâlnim atât motoare diesel performante, cât şi propulsoare pe benzină de ultimă generaţie.
Cu toate că are 1,8 litri, i-VTEC-ul oferă 140 CP şi o plajă de turaţii care urcă la 6.500 rpm fără a intra în zona roşie. Acest motor este unul cu dublă personalitate. Odată ce a trecut pragul de 4.000 rpm, Civic se transformă într-un bolid. Cutia de viteze cu cinci trepte permite o utilizare confortabilă atât în oraş, cât şi în afara acestuia, aceasta retrogradând foarte repede atunci când se efectuează o depăşire "în scurt". Singurul minus al acesteia îl reprezintă faptul că nu permite schimbarea în regim secvenţial, nici măcar cu ajutorul levierului.
Suspensia maşinii este cum era de aşteptat să fie una sport. Nu este prea confortabilă pe denivelări, dar oferă maşinii o ţinută de drum exemplară. Preţul unui Civic GT cu motor 1,8i şi transmisie automată cu cinci trepte este de 17.480 de euro cu TVA inclusă, aceasta venind acum cu un discount de peste 3.000 de euro, care include practic şi cutia de viteze automată.
Honda Civic 1,8 GT AT
Propulsie: L4, 1.799 cmc, tracţiune faţă, transmisie automată cu cinci trepte, 140 CP la 6.300 rpm, 174 Nm la 4.300 rpm.
Performanţe: 0-100 km/h 10,2 s, viteză maximă 205 km/h, consum mediu 7,3 l/100 km, emisii CO2 169 g/km.
Preţ: 17.480 euro cu TVA
Plus: Design, sportivitate, interior
Minus: Cutie automată doar cu cinci trepte
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels