Auto

Honda Civic GT, gran-turismo în segment compact

Honda Civic GT, gran-turismo în segment compact

Autor: Bogdan Alecu

23.12.2011, 00:05 940

Segmentul compact este unul dintre cele mai "clasice" de pe piaţa auto europeană. Clasic deoa­rece este printre cele mai mari dacă nu cel mai mare în anu­mite ţări, iar majo­ri­ta­tea mărcilor, inclusiv cele pre­mium oferă modele com­pacte. Totodată, având în vedere numărul ridicat de alternative pe care le are un client atunci când vine vorba de achiziţia unui automobil din segmentul com­pact, înseamnă şi o competitivitate ridi­cată între constructori.

Această competitivitate a dus la proiec­ta­rea actualei generaţii a Hondei Civic, lan­sată în 2006 şi cu un facelift în 2009. Având în vedere atât modelele japoneze precum Mazda3, cât şi europene precum VW Golf, Ford Focus sau Opel Astra, niponii au venit cu un design revoluţionar, atât de inovativ încât atunci când a venit vorba de un facelift mo­dificările au fost minore, în condiţiile în care şi ei au considerat că ar fi păcat să mo­di­fici un design atât de reuşit.

Prima impresie când vezi o Honda Civic GT este că a fost proiectată cel puţin din anul 2020. Linii ascuţite, curbe, capotă scurtă, hayon cu eleron integrat şi un interior demn de navă spaţială. Şi nu vorbim doar de liniile principale. Ci şi de detalii. Avem ca­pac pentru rezervor cromat, evacuare dublă cu detaliu triunghiular şi imagine de OZN.

Spectacolul nipon se continuă şi la interior. Civic a trecut direct în deceniul ur­mă­tor şi a abandonat vitezometrul analogic pentru unul digital, amplasat deasupra turo­me­trului pe nivelul al doilea. În continuarea sa avem un display pentru informaţiile de la sistemul de climatizare şi cel audio. Pentru computerul de bord există un alt display amplasat în centrul turometrului, controlat de un buton mare de pe volan.

Planşa de bord a lui Civic este printre cele mai ergonomice din segmentul său. Toate comenzile sunt amplasate în aşa fel încât să fie accesate cât mai uşor. Dacă în cazul ceasurilor de bord putem spune că şi de­signul a fost serios luat în calcul atunci când au fost proiectate, în cazul celorlalte a contat în primul rând funcţionalitatea. Toate bu­toanele sunt mari, de bună calitate şi uşor acce­sibile.

Având în vedere că discutăm de un mo­del japonez, maşina testată era echipată cu un motor pe benzină de 1,8 litri cu tehnologie i-VTEC. Dacă europenii sunt celebri mai nou pentru dieselurile pu­ternice şi economice şi pentru mo­toarele pe benzină înve­chi­te, în cazul niponilor întâl­nim atât motoare diesel per­formante, cât şi propu­l­soare pe benzină de ultimă generaţie.

Cu toate că are 1,8 litri, i-VTEC-ul oferă 140 CP şi o plajă de turaţii care urcă la 6.500 rpm fără a intra în zona roşie. Acest motor este unul cu dublă per­sonalitate. Odată ce a tre­cut pragul de 4.000 rpm, Civic se transfor­mă într-un bolid. Cutia de viteze cu cinci trepte permite o utilizare confortabilă atât în oraş, cât şi în afara acestuia, aceasta re­tro­gra­dând foarte repede atunci când se efe­ctu­ează o depăşire "în scurt". Sin­gu­rul mi­nus al acesteia îl reprezintă faptul că nu permite schimbarea în regim sec­ven­ţial, nici măcar cu ajutorul levierului.

Suspensia maşinii este cum era de aşteptat să fie una sport. Nu este prea confortabilă pe denivelări, dar oferă maşinii o ţinută de drum exem­plară. Preţul unui Civic GT cu motor 1,8i şi transmisie automată cu cinci trepte este de 17.480 de euro cu TVA in­clusă, aceasta venind acum cu un discount de peste 3.000 de euro, care include practic şi cutia de viteze automată.

Honda Civic 1,8 GT AT

Propulsie: L4, 1.799 cmc, tracţiune faţă, transmisie automată cu cinci trepte, 140 CP la 6.300 rpm, 174 Nm la 4.300 rpm.

Performanţe: 0-100 km/h 10,2 s, viteză maximă 205 km/h, consum mediu 7,3 l/100 km, emisii CO2 169 g/km.

Preţ: 17.480 euro cu TVA

Plus: Design, sportivitate, interior

Minus: Cutie automată doar cu cinci trepte

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO