Auto

Ford Puma a fost cel mai bine vândut hibrid din România în 2021 şi utilitarele americanilor au terminat anul tot pe prima poziţie

Ford Puma a fost cel mai bine vândut hibrid din România...

Autor: Bogdan Alecu

14.01.2022, 19:49 984

Ford România a încheiat anul 2021 ca lider de piaţă în segmentul de vehicule comerciale, în timp de Ford Puma este cel mai bine vândut model hibrid de pe piaţa din Romania, potrivit datelor publicate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Puma a fost şi al patrulea cel mai bine vândut model de automobil cu 3.141 de unităţi în 2021, în creştere cu aproape 60% faţă de 2020.

Anul acesta Ford va lansa pe piaţa locală E-Transit – versiunea electrică a utilitarei, Ranger, dar şi Fiesta şi Focus, ambele cu facelift.

Produs exclusiv în fabrica de la Craiova începând cu a doua jumătate a anului 2019, Ford Puma este cel mai bine vândut model cu propulsie hibridă din 2021 (2.765 unităţi Hybrid). Cota de piaţă în segment a înregistrat o creştere importantă, de la 6,71% în 2020 la 9,41% în 2021. Ford Puma este cel mai bine vândut model Ford din România.

Totodata, modelul Ford Kuga, produs in Valencia, a întregistrat anul trecut un volum total de vânzări în România de 1.064 unitati, din care 397 de unităţi au fost hibride (MHEV, Full-Hybrid, Plug-in Hybrid). Cota de piaţă pentru toate versiunile vândute a crescut de la 4,53% în 2020 la 7,02% în 2021.

În 2021, piaţa de vehicule comerciale (fără segmentul vehiculelor comerciale grele) a crescut cu 14% faţă de 2020, o creştere datorată în principal evoluţiei pozitive a segmentelor de două tone şi pick-up. Astfel, Ford îşi păstrează prima poziţie înregistrand o cotă de piaţă de 19,7% şi o creştere a volumelor cu 21% faţă de anul 2020.

Modelul Ford Transit Custom atinge cea mai bună cotă de segment din ultimii 8 ani, respectiv 30,7% şi o creştere a volumului vândut de 30% faţă de anul 2020. Ford Ranger îsi păstrează poziţia de lider în segment pentru al cincilea an consecutiv, cu o cotă de segment de 37,4% şi o creştere a volumelor de 18% faţă  de 2020. Din totalul vânzărilor Ford Ranger, versiunea Raptor reprezintă o cotă de 32%.

Modelul Transit este pe un trend pozitiv, cu o creştere de 30% faţă de 2020, astfel încât se plasează  pe locul al doilea în segment, cu o cotă de 18,47%.

„ Reţeaua autorizată de dealeri Ford – Centru Transit este proiectată pentru a pune la dispoziţia clienţilor noştri întreaga asistenţă şi consiliere de specialitate de care au nevoie pentru a lua decizia de achiziţie în funcţie de specificul activităţii lor economice şi pentru a deveni un partener eficient, de încredere şi construit pentru rezultate”, a declarat  Cristian Prichea, director general al Ford România – compania naţională de vânzări.

Ford accelerează strategia de electrificare în 2022 şi pregăteşte lansarea de noi modele

Noul Ford Fiesta este pregătit să ajungă în showroom-urile Ford la mijlocul lunii februarie, fiind urmat de noul Ford Focus la doar o lună mai târziu. Ambele modele vor oferi clienţilor multiple versiuni de sisteme de propulsie electrificate.

După ce a debutat anul trecut pe piaţa din România, Mustang Mach-E este acum disponibil în versiunea GT, cu 487 CP, tracţiune integrală şi autonomie maximă ce poate ajunge la 500 km.

În ceea ce priveşte lansările de vehicule comerciale, Ford Romania va miza anul acesta pe modelul complet electric E-Transit – care oferă cea mai mare autonomie din segment (317 km WLPT1), dar şi pe noul Ranger, cel mai avansat şi conectat Ranger construit vreodata de Ford.

Ford s-a angajat în procesul de electrificarea a produselor din portofoliul, pentru a oferi clienţilor opţiuni multiple şi standarde de performanţă privind emisiile de CO2. Până la mijlocul anului 2026, 100% din gama noastra de autoturisme din Europa va fi capabilă de zero emisii, fiind complet electrică sau Plug-in Hybrid, urmând ca trecerea la o gamă complet electric să se facă până în anul 2030. Gama de vehicule comerciale Ford din Europa va fi, de asemenea, 100% capabilă de zero emisii, complet electrică sau Plug-in Hybrid până în 2024. Două treimi din vânzările de vehicule comerciale vor fi reprezentate de vehicule complet electrice sau Plug-in Hybrid până în 2030.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO