Caută doar în titlu
Auto

Ford mizează pe hibride: după Puma de Craiova, urmează Fiesta şi Focus

Ford Fiesta şi Ford Focus sunt în premieră disponibile în varianta cu sistem de propulsie mild-hybrid, putând fi deja comandate de către clienţii europeni. Această nouă versiune oferă un plus de performanţă, reducând totodată nivelul consumului de combustibil.

Sistemul de propulsie mild-hybrid este introdus alături de tehnologii sofisticate de asistenţă a şoferilor, precum Adaptive Cruise Control (ACC) cu Stop & Go sau Sistemul de recunoaştere a semnelor rutiere, concepute pentru a oferi experienţe de conducere mai sigure şi confortabile.

„Clienţii pot beneficia de acum de avantajele electrificării, având posibilitatea de a alege variante de motorizare mai eficiente din perspectiva consumului de carburant şi mai prietenoase cu mediul înconjurător. Ne bucurăm că putem veni în sprijinul lor cu cea mai extinsă gamă de motorizări pe care au avut-o vreodată modelele Fiesta şi Focus”, a declarat Cristian Prichea, Director General Ford România - Compania Naţională de Vânzări.

Tehnologia mild-hybrid a fost introdusă în premieră pe un model Ford în 2019, odată cu intrarea în producţie a lui Ford Puma, construit exclusiv la uzina din Craiova.

Atât pentru Focus cât şi pentru Fiesta, versiunea de motorizare mild-hybrid este disponibilă în variantele 1.0 litri benzină cu 125 CP şi 155 CP. Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) va înlocui clasicul alternator, permiţând recuperarea şi stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării şi rulării libere (coasting). Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volţi răcit cu aer.

În plus, versiunea mild-hybrid disponibilă pe Fiesta şi Focus beneficiază de sistemul de dezactivare a cilindrilor, menit să îmbunătăţească nivelul consumului de combustibil. Acest sistem opreşte automat unul dintre cilindri atunci când nu este necesar ca motorul să funcţioneze la capacitate maximă, cum ar fi în cazul coborârii sau a rulării în viteze de croazieră.

O altă noutate introdusă de Ford pe Focus este reprezentată de instrumentarul digital de bord de 12,3 inch ce face acest vehicul mai uşor de condus ca niciodată. Instrumentarul menţine utilizatorii informaţi în legătură cu consumul de energie electrică şi le poate arăta câtă energie a fost returnată către baterie pentru a susţine motorul.

De asemenea, Fiesta şi Focus beneficiază acum şi de servicii de conectivitate avansate, prin introducerea modemului Ford Pass Connect în echiparea standard.

Tehnologia FordPass Connect permite clienţilor să controleze de la distanţă o serie de caracteristici ale vehiculului prin intermediul smartphone-ului şi al aplicaţiei FordPass. Pe lângă faptul că îi ajută pe şoferi să planifice călătoriile, prin intermediul actualizărilor în timp real ale traficului realizate pe sistemul de navigaţie disponibil, sistemul beneficiază de numeroase funcţii prin intermediul cărora clienţii pot bloca/debloca portierele, pot localiza vehiculul, pot verifica nivelul de combustibil, presiunea anvelopelor, durata de viaţă a uleiului şi multe altele.

În cadrul programului Rabla Clasic din acest an, clienţii care aleg motorizările mild-hybrid pot beneficia de EcoBonusurile acordate de Ministerul Mediului, atât pentru tehnologia hybrid (2500 RON), cât şi pentru emisiile sub nivelul de 105 g/km (1000 RON), care se cumulează cu prima de casare (6500 RON), rezultând un avantaj client de 10.000 RON.

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.