Auto

Ford Craiova devine prima uzină unde americanii produc un SUV sport – Puma ST

Autor: Bogdan Alecu

24.09.2020, 08:00 6216

Ford România, cel de-al doilea constructor de pe piaţa locală, va demara la începutul lunii octombrie producţia de serie a lui Puma ST, primul SUV Ford Performance din gama americanilor şi primul automobil sport produs vreodată în România.

Puma ST vine cu motorul EcoBoost de 1,5 litri, 200 CP şi 320 Nm şi poate accelera de la 0 la 100 km/h în 6,7 secunde şi poate rula cu 220 km/h, fiind de departe cel mai puternic şi mai mai rapid automobil produs vreodată în România.

Ford nu a oferit niciun detaliu legat de preţ, însă având în vedere că Fiesta ST are un preţ de listă de 24.750 de euro cu TVA, cel mai probabil un Puma ST va avea un preţ de listă de 25.000 – 27.000 de euro cu TVA, fiind astfel şi primul automobil produs pe piaţa locală cu un preţ de pornire de peste 20.000 de euro.

Livrările catre clienţi vor demara în luna noiembrie, iar primele maşini vor ajunge în showroomuri de săptămâna viitoare.
"Producţia lui Puma ST va depinde de cererea din piaţă. Nu avem o limită minimă sau maximă de producţie. Furnizorii pentru ST sunt cei care livrează şi pentru celelalte versiuni ale Puma, mai puţin motorul 1,5 litri EcoBoost care este livrat din Mexic", a explicat Ian Pearson, preşedintele Ford România, cel responsabil direct de uzina de la Craiova.

Puma ST vine după ce în ultimul an Ford a venit cu motorizarea diesel, cu transmisia automată şi versiunea Vignale, cea premium.

"Puma ST a fost proiectat pentru a fi un automobil distractiv şi practic, pentru cei care doresc un automobil special", a explicat Ian Pearson.

Prevăzut cu tehnologii sportive sofisticate, ce includ un diferenţial mecanic cu alunecare limitată (LSD) şi arcuri cu distribuţie vectorială, Puma ST oferă şi posibilitatea selectării mai multor moduri de rulare, inclusiv modul Sport şi - pentru prima dată pe un vehicul Ford Performance - modul Eco; oferind astfel şoferilor opţiuni pentru numeroase scenarii de conducere.

Puma ST este echipat cu un motor EcoBoost1 de 200 CP şi 1,5 litri, care permite o acceleraţie de la 0 - 100 km/h în 6,7 secunde. Şasiul optimizat şi personalizat include o bară de torsiune, o bară stabilizatoare şi configurarea amortizoarelor. Răspunsurile la direcţie sunt cu 25% mai rapide şi frânele cu 17% decât cele de pe modelul Puma standard.

„Adevăraţii pasionaţi de şofat nu se vor mulţumi cu o experienţă standard, doar pentru că viaţa cotidiană necesită o maşină mai„ sensibilă”, aşa că principala noastră prioritate a fost să facem în aşa fel încât Ford Puma ST să fie la fel de încântător şi capabil ca orice model ST, fără a sacrifica caracterul practic pe care îl are Puma”, a declarat Stefan Muenzinger, manager Ford Performance, Europa. „Credem că avem cel uşor de manevrat SUV de mici dimensiuni din lume. Este un SUV cu adevărat conectat, ce aduce cu sine senzaţia specifică condusului unui model ST. Este o bucurie să şofezi.”

Dezvoltat pentru a fi utilizat doar pe pistă şi disponibil ca parte a pachetului opţional Performance, sistemul Launch Control permite şoferilor să sa atinga un nivel maxim de satisfactie prin starturi foarte rapide si consistente pe circuit. Selectat cu ajutorul comenzilor de pe volan, sistemul activează elemente grafice dedicate pe ecranul de 12,3 inch din zona instrumentarului de bord.

Când pedala de acceleraţie este apăsată la maximum, sistemul primeşte indicaţia de a ridica turaţiile motorului şi de le păstra apoi automat la limita maximă, acest lucru fiind relevat vizual printr-un indicator care se “umple” atunci când maşina este gata de start. Când pedala de ambreiaj este eliberată brusc, se activează modul de start optimizat de pe loc în care sistemele ESC (Electronic Stability Control), Controlul tracţiunii, Controlul vectorial al cuplului şi Sistemul de compensare a acţiunii cuplului motor asupra direcţiei (Torque Steer Compensation System) coordonează furnizarea puterii şi a cuplului către roţi.

Puma ST se distinge prin finisajul negru lucios al jantelor sale unice din aliaj de 19 inch, şi prin cele şase culori de caroserie, Agate Black, Desert Island Blue, Fantastic Red, Frozen White, Magnetic, precum şi culoarea verde Mean Green, special concepută pentru modelul ST. Un finisaj negru lucios este standard pentru pavilion, pentru marginea grilei, capacele oglinzilor exterioare şi bara de protecţie din spate, ceea ce face ca acest model să fie mult mai uşor de identificat.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO