Auto

Fără "Rabla" anul 2012 va fi mai slab ca 2011, spun jucătorii din auto

Firmele au readus pe plus piaţa auto în februarie, dar jucătorii spun că fără „Rabla“ anul 2012 va fi mai slab ca 2011

În luna februarie s-au vândut aproximativ 5.000 de maşini pe piaţa locală.

Autor: Bogdan Alecu

17.03.2012, 12:17 1085

Vânzările de maşini au revenit "pe plus" în luna februarie, potrivit jucătorilor din piaţa auto, la un nivel cuprins între 4.500 şi 5.000 de unităţi, ceea ce ar însemna o creştere de aproape 20% faţă de perioada similară a anului trecut.

Creşterea vine în contextul în care nici în februarie anul trecut nu a fost în funcţiune vreun program "Rabla".

Mai mult, potrivit unei analize a ZF, majoritatea mărcilor "de volum" nu au mai aşteptat demararea programului "Rabla" în februarie şi au lansat oferte cu discounturi care să compenseze "reducerea" de 2.700 de euro oferită de stat prin cumulul celor trei tichete valorice.

Start pentru programul "Rabla"

"În luna februarie s-au vândut aproximativ 5.000 de maşini pe piaţa locală, cifră similară cu cea din februarie 2011, fapt ce nu poate fi catalogat drept negativ deoarece începutul de an a fost tulbure. În ianuarie s-a anunţat o nouă taxă auto care a fost rapid modificată, în februarie se discuta de REMAT, după care a existat un zvon potrivit căruia nu ar mai exista programul. Pe acest fundal, luna februarie nu este una proastă", a spus Thomas Dubruel, directorul general al Renault Commercial Roumanie, compania care gestionează vânzările pe piaţa locală ale mărcilor Dacia, Renault şi Nissan. În ceea ce priveşte înmatriculările, luna trecută s-au înregistrat peste 4.100 de maşini, în creştere cu 27% decât în perioada similară a anului trecut. Mai mult, din punctul de vedere al înmatriculărilor februarie este a doua lună consecutivă pe creştere din acest an, după ce în prima lună au crescut cu 86%. Executivul a aprobat săptămâna trecută programul "Rabla" 2012, dar cu un buget numai pentru 30.000 de tichete, suficiente însă numai pentru 10.000 de maşini - în condiţiile în care media din ultimii doi ani a fost de aproape trei tichete pentru fiecare maşină nouă cumpărată în cadrul programului.

Spre comparaţie, în 2010 s-au casat aproape 190.000 de maşini mai vechi de zece ani, iar în 2011 aproape 120.000. Potrivit jucătorilor din piaţă, pentru a nu se înregistra încă un declin al vânzărilor de maşini, şi în 2012 ar trebui ca statul să majoreze numărul tichetelor cel puţin până la 120.000.

Firmele ţin piaţa

În contextul în care anul trecut numărul tichetelor a scăzut, aproape 60% din piaţă a fost reprezentată în 2011 de persoane juridice, iar restul de 40% de persoane fizice şi implicit programul "Rabla".

"În lunile ianuarie şi februarie vânzările către persoane juridice au dominat piaţa auto. Vânzările s-au făcut în mare parte către companii. De ce? Dacă ne punem în locul unui client persoană fizică, realizăm că acesta aştepta în primul rând demararea programului Remat şi implicit discountul oferit de acesta. Din acest motiv, piaţa auto din primele două luni ale anului a fost una a flotelor vândute către companii", a subliniat Thomas Dubruel.

Potrivit unor surse din piaţă, în ianuarie nu s-a vândut aproape nicio maşină către persoane fizice, iar în februarie doar 300 s-au livrat către acestea, în ciuda unor discounturi chiar şi de aproape 5.000 de euro, pentru modelele mărcilor de volum.

Pe fondul programului de casare, mai multe mărci au lansat campanii de "teasing" prin care clienţii se înscriau pe site-urile oficiale pentru a primi mai rapid detalii despre oferte. Prin această metodă, pe site-urile Dacia şi Renault s-au înscris câteva mii de persoane, potenţiali clienţi în cadrul programului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO