Auto

Familia Silaghi din Cluj a ajuns la afaceri de 60 mil. lei în 2017 din distribuţia de lubrifianţi auto şi industriali

Familia Silaghi din Cluj a ajuns la afaceri de 60 mil....

Autor: Laurentiu Cotu

03.08.2018, 00:05 1132

Distribuitorul de lubrifianţi auto şi industriali Star Lubricants, controlat de familia Silaghi din Cluj, a raportat pentru anul 2017 o cifră de afaceri de 60,2 mil. lei (13,2 mil. euro), mai mult cu 5,5% faţă de anul anterior, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor. Compania a avut anul trecut un profit net de apro­xi­mativ 2,2 mil. lei, în uşoară scădere faţă de anul pre­cedent, când a realizat un câştig net de peste 2,3 mil. lei, potrivit datelor publice.

Star Lubricants este partener al Exxon Mobil, care îşi produce lubri­fianţii Mobil în fabrici situate în mai multe ţări, printre care Italia, Franţa, Finlanda, Olanda, Suedia, dar şi Statele Unite ale Ame­ricii sau Japonia. Compania clujeană a anunţat în primul trimestru din acest an că va începe să vândă produse şi în Israel, sub brandul Mobil, al gigantului petrolier american Exxon Mobil.

Star Lubricants vinde lubrifianţi atât în sistem B2B (business to business – n. red.), cât şi în sistem B2C (business to consumer – n. red.), printre clienţi numărându-se service-uri auto, maga­zine de piese auto, producători şi importatori de maşini. În România, Star Lubricants are o cotă de piaţă de 5% pe segmentul de lubrifianţi, potrivit datelor companiei.

Star Lubricants a fost înfiinţată în luna noiembrie din 1993 la Cluj-Napoca şi a activat tot timpul ca importator de lubrifianţi, la început sub brandul Esso. Ulte­rior, a devenit par­tener al ame­ricanilor de la Exxon Mobil. Com­pa­nia are şapte puncte de lucru în ţară, în Bucureşti, Timişoara, Bra­şov, Iaşi, Brăila şi Craiova, şi comercia­lizează peste 200 de tipuri de produse Mobil. Businessul este unul de familie, fondat de Claudiu Silaghi şi pre­luat acum de cei doi fii ai săi.

Pe piaţa locală de lubrifianţi auto mai activează ruşii de la Lukoil Lubricants, cu o cotă de piaţă de peste 15%, Castrol, Shell, dar şi concurenţi mai mici, cu produse mai ieftine. În total, jucătorii spun că pe piaţa locală există circa 120 de branduri de lubrifianţi.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO