Exporturile de autoturisme noi asamblate în România au scăzut cu peste 6% în iulie, comparativ cu aceeaşi lună din 2013, la puţin peste 34.300 de maşini, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), iulie fiind cea de-a patra lună din primele şapte în care exporturile scad, după rezultatele din ianuarie, aprilie şi mai.
Mai mult, şi producţia de maşini s-a redus în iulie, punctând un declin de 21%, cel mai accentuat din ultimii ani, la 35.700 de unităţi. În fiecare an în iulie se atingea un nivel mai mare al producţiei comparativ cu lunile anterioare, în condiţiile în care în august atât uzina Ford de la Craiova, cât şi cea a Dacia de la Mioveni sunt în remont, perioadă în care producţia este oprită pentru operaţiuni de mentenanţă la linia de asamblare.
Uzina Dacia a asamblat în primele şapte luni peste 209.700 de maşini, în scădere cu 4,5% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Mai mult, în iulie producţia de la Mioveni a scăzut cu peste 20%, la aproape 30.600 de unităţi. Printre factorii care au dus la aceste rezultate se numără mutarea a peste jumătate din producţia modelului Sandero la Tanger, în Maroc, unde acesta este produs pentru Europa de Vest, principala piaţă a Dacia.