Auto

Efectul crizei microcipurilor după un an de pandemie: maşini mai scumpe, întârzieri ale livrărilor şi echipamente lipsă. În plus, de la cel mult trei luni termenele de livrare au urcat şi la şase luni

Efectul crizei microcipurilor după un an de pandemie:...

Autor: Bogdan Alecu

17.05.2021, 07:00 604

♦ Opririle tot mai dese ale producţiei de automobile la nivel european încep să afecteze direct piaţa de maşini în condiţiile în care preţurile au început să crească cu până la 5%, iar discounturile să dispară.

Discounturile s-au redus sau chiar au dispărut în cazul maşinilor noi, iar preţurile au crescut cu circa 5% în medie în condiţiile în care cerere există pe piaţă pentru automobile, însă din cauza opririlor producţiei la nivel european nu toţi producătorii mai pot acoperi cererea din piaţă. În plus, din cauza lipsei de componente electronice, există opţionale sau echipamente care fie s-au scumpit, fie nu mai sunt deloc disponibile, de la anumite sisteme de siguranţă la sisteme de navigaţie sau chiar pentru controlul suspensiei pneumatice.

Fiecare producător a gestionat altfel problema microcipurilor. Unii producători au anunţat opriri mai mari pentru anumite modele cu scopul de a facilita modelele de volum.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO