Auto

Detroit a trecut, incep pregatirile pentru Geneva

26.01.2005, 00:00 15



Nici nu s-a incheiat bine salonul auto de la Detroit ca producatorii de masini au inceput sa isi anunte noutatile pentru urmatorul mare eveniment al industriei de profil, care va avea loc in prima parte a lunii martie la Geneva.



BMW, Fiat si Mitsubishi au vrut sa fie primele marci care isi anunta arsenalul pentru evenimentul care va incepe pe 3 martie la Palatul Expozitiilor din Geneva.



Cel mai bine vandut model din gama BMW, Seria 3 va trece incepand cu salonul de la Geneva intr-o noua etapa de dezvoltare. A cincea generatie Seria 3 isi va face aparitia la 30 de ani de cand a aparut pentru prima data denumirea de Seria 3.



Iar ultima generatie are toate premisele pentru ca sa se ridice cel putin la nivelul rezultatelor pe care le-au inregistrat predecesoarele sale, avand in vedere detaliile anuntate de tehnicienii germani.



Cea mai noua Serie 3, al carei debut comercial va avea loc in primavara acestui an, va fi disponibila pentru inceput in patru variante de motorizari noi - trei pe benzina si un diesel, cu o putere ce variaza intre 150 de cai-putere si 258 de cai-putere.



Motorul diesel de 2 litri si 163 de cai-putere nu este o noutate, fiind deja prezent in gama de motorizari a celui mai mic model din gama BMW, Seria 1, care a fost lansat in a doua parte a anului trecut.



Motorizarile vor fi fara indoiala suplimentate in a doua parte a acestui an, oficialii BMW precizand pentru moment ca va fi vorba de cel putin un motor pe benzina de patru cilindri.



Toate modelele Seria 3 vor fi echipate, spun reprezentantii producatorului german, cu cutii de transmisie manuale in sase trepte, existand posibilitatea de a opta si pentru o transimie automata in sase trepte.



Noile cutii de viteze vor permite, spun inginerii germani, obtinerea unor performante sportive mai ridicate, in paralel cu un consum mai redus de carburant.



Ca orice model pozitionat in segmentul premium al pietei auto, noua Serie 3 nu putea sa neglijeze aspectele privind securitatea pasagerilor - sase airbaguri (frontale, laterale fata si perdea), alaturi de sisteme de sigurana activa precum ABS (impotriva blocarii rotilor la franare) sau Active Steering (sistem de securitate BMW care permite imbunatatirea controlului asupra masinii).



Pornirea motorului prin simpla apasare a unui buton, comenzi amplasate pe volan, precum si nelipsitul sistem iDrive detinut de BMW, toate aceste elemente completeaza "arsenalul" tehnologic al noii Seria 3.



La fel ca si in cazul modelului Seria 1, BMW a apelat la anvelopele run-flat (care pot parcurge chiar si in cazul unei pene o distanta de pana la 250 de kilometri, la o viteza ce ar trebui sa nu depaseasca 80 de kilometri pe ora). Astfel, producatorul german pare tot mai decis sa renunte la ideea de roata de rezerva, ceea ce se traduce fara indoiala intr-un spatiu mai mare pentru gentile pasagerilor.



Varianta sedan va fi urmata, spun analistii, de o varianta break in a doua parte a acestui an, dar si de un coupe anul viitor.





Mitsubishi cabriolet



Producatorul asiatic Mitsubishi Motors a profitat la randul sau de Salonul de la Geneva, pentru a prezenta o selectie de modele noi, proiectate pentru piata europeana.



Conceptul Colt Cabrio va prefata, spun reprezentantii producatorului nipon, modelul ce urmeaza a fi realizat in colaborare cu Pininfarina si produs la fabrica acestuia din Torino incep-nd cu anul 2006. Construit pe platforma Coltului CZ3 noul model imprumuta elemente de design de la conceptul CZ2 cabrio lansat in anul 2003.



Cu o lungime de aproape 3,9 metri, Colt Cabrio este echipat cu un motor turbo de 1,5 litri si 150 de cai putere.



Tot la Geneva isi va face aparitia Grandis DI-D, un model proiectat special de Mitsubishi pentru Europa. Grandis DI-D este propulsat de un motor de 2,0 litri turbo provenit de la Volkswagen si care dezvolta 136 de cai-putere.



Motorul va permite Grandisului DI-D atingerea unei viteze maxime de 197 kilometri pe ora si o acceleratie de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 10,8 secunde, toate acestea la un consum mediu de 6,8 litri la suta de kilometri.





Crma, dupa zece ani



Italienii de la Fiat si-au facut si ei lectiile, la salonul de la Geneva urmand sa prezinte noul Fiat Croma.



Dupa ce Panda a raedus in atentie un nume de succes pentru italieni, Fiat a decis ca este momentul sa reinvie si Croma. Noul model, cu un design semnat de Giorgetto Giugiaro, aduce aminte de sedanul din clasa medie care a inregistrat vanzari de 450.000 de unitati in perioada 1985-1994.



Noul model va fi construit in cadrul fabricii Fiat din Cassino si va incepe sa fie comercializat din luna iulie pe piata italiana, ceva mai tarziu urmand sa ajunge si in Romania, potrivit importatorului Auto Italia.



Cu 4,75 metri lungime, 1,77 metri latime, o inaltime de 1,60 metri, si un ampatament de 2,70 metri, noul Croma va fi disponibil, potriivt italienilor de la Fiat, in trei nivele de echipare si 5 motorizari cuplate la cutii de viteze manuale sau automate.



Motoarele noului Corma sunt atat pe benzina, cat si diesel. Motoarele debuteaza cu "micutul" 1.8 litri si 130 cai-putere si ajung la puternicul 2,4 litri Multijet de 200 de cai-putere, o noutate absoluta in gama Fiat.





Berlina Bentley



Luxul nu putea lipsi nici el de la Geneva. Iar de acest lucru s-a ocupat in mod special Bentley, care a asteptat salonul elvetian pentru cea mai recenta masina aparuta in gama sa.



Cu doia ani in urma isi facea aparitia Bentley Continental GT. Un an mai tarziu, primele livrari ale coupe-ului au ajuns la clienti. Cea mai noua etapa in evolutia marcii britanice aflate in portofoliul germanilor de la Volkswagen este insa Continental Flying Spur.



Identic din punct de vedere tehnic cu Continental GT, noul model nu este un coupe, ci o berlina in adevaratul sens al cuvantului.



Continental Flying Spur are patru usi, fiind al doilea model lansat de la anuntul facut de Volkswagen privind relansarea marcii britanice.



Noul Flying Spur reinnoada traditia inceputa in anii '50, cand Bentley a decis sa conrtuiasca un model de berlina cu patru usi plecand de la modelul Continental GT Coupe.



Noul Flying Spur imparte cu coupe-ul Continental aceeasi platforma tehnica, incepand la motorul W12 care dezvolta 560 de cai-putere si pana la cutia de viteze automata cu sase rapoarte.



Este de fapt vorba de aceleasi elemente tehnice folosite e producatorul german atat pentru modelele Volkswagen Touareg sau Phaeton cat si pentru limuzina de lux Audi A8.



La fel ca si coupe-ul Continental, berlina Flying Spur ajunge la zero la 100 de kilometri pe ora in 5,3 secunde si atinge o viteza maxima de 315 kilomettri pe ora. Spre doesebirede coupe-ul Continental, clientii Flying Spur nu vor avea de asteptat prea mult de la preznetarea sa oficiala la Geneva, primele modele urmand a fi livrate in aceasta primavara primavara.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO