Caută doar în titlu
Auto

Dedesubturile afacerii Ghosn: un complot al Nissan în spatele arestării titanului din sectorul auto?

Nenumărate zvonuri au început să circule de la anunţul privind arestarea lui Carlos Ghosn în Japonia pentru fraudă fiscală. Unele privesc un posibil plan urzit chiar de managementul Nissan pentru neutralizarea lui Ghosn, surprinzătoare fiind considerată în acest sens duritatea acuzaţiilor formulate de CEO-ul Nissan Hiroto Saikawaba, la adresa acestuia. Ghosn ar fi lucrat înainte de arestarea sa la o fuziune între Nissan şi Renault, plan ce nu era privit cu ochi buni de managementul Nissan.

Potrivit unei surse citate de Financial Times, mai mulţi membri ai boardului Nissan se aşteptau la materializarea planului în lunile următoare.

Renault şi Nissan deţin fiecare acţiuni în celălalt, în cadrul unei structuri creionate cu aproape 20 de ani în urmă. Însă Ghosn plănuia o fuziune pentru a face parteneriatul ireversibil.

Opoziţia boardului Nissan faţă de planul lui Ghosn era una extremă, potrivit unor surse familiare cu discuţiile. Participaţia de 43% a Renault în cadrul Nissan îi conferă companiei franceze un nivel neobişnuit de control, în timp ce participaţia de 15% a Nissan în cadrul Renault vine fără drepturi de vot, Nissan neavând niciun fel de control asupra producătorului francez.

„Boardul Nissan a susţinut întotdeauna că va lupta din răsputeri împotriva oricărei reorganizări care să cimenteze acest statut secundar al companiei“, a declarat o sursă apropiată boardului.

Nissan considera de asemenea Renault drept businessul mai slab, a adăugat aceasta, şi se temea să ofere companiei franceze acces la cash-ul său.

În realitate, scrie La Tribune, problema nu mai este una economică, ci una politică. Pe de o parte, statul francez ţine cu dinţii de independenţa Renault, de cealaltă Nissan nu va accepta niciodată să fie cumpărat de un grup străin. În prezent, Nissan cântăreşte de două ori cât Renault, şi chiar de trei ori după capitalizarea bursieră.

Potrivit Alphavalue, achiziţia Renault ar costa Nissan aproximativ 5 miliarde de euro sau chiar 2,5 miliarde ţinând seama de participaţia de 15% în cadrul companiei franceze.

Monitorul Partidelor Replica lui Cîţu pentru Orban
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.