Auto

De ce se închid uzinele auto europene?

no title

Autor: Adrian Mihălţianu

25.10.2012, 11:01 3712

Un miliard de dolari. Cam atât se anunţă a fi pierderile Ford în Europa în 2012. Dar cei de la Ford nu sunt singurii care vor pierde sume impresionante de bani anul acesta, iar prognoza nu este bună pentru nimeni în Europa următorilor ani.

Sergio Marchionne, preşedintele Fiat, este un foarte bun jucător de poker, spun apropiaţii. Cu toate acestea, în jocul de poker de dimensiuni continentale este al doilea care a clipit, după Opel, care a închis o fabrică din cauza crizei, în 2010 - cea de la Antwerp, Belgia. Este însă un joc de poker în care a ieşi mai repede dintr-o mână perdantă este esenţial pentru reuşita pe termen mediu şi lung a afacerii. Iar semnalul dat de Marchionne, care a închis o fabrică din Sicilia anul trecut, a fost urmat rapid de PSA Peugeot Citroen (închid o fabrică de lângă Paris până în 2014) şi de GM (vor închide o fabrică din Bochum până în 2016).


Iată că şi Ford a clipit acum, anunţând că închide uzina de la Genk (se pare că belgienii şi-au pierdut competitivitatea) şi că mută producţia de Mondeo, S-Max şi Galaxy către uzina din Valencia, Spania. Este deja un trend, iar lucrurile nu sunt deloc întâmplătoare: Marchionne, care este şi preşedintele actual al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Maşini (ACEA), dorea o eliminare coordonată a capacităţilor excedentare de producţie ale marilor constructori de maşini europeni, ca răspuns la criza financiară care a afectat dramatic vânzările de maşini - o scădere de 7.2% faţă de primele nouă luni ale anului trecut, cu doar 9.72 de milioane de autoturisme vândute. Citiţi mai mult despre de ce se închid uzinele auto europene pe www.promotor.ro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO