Auto

Dacia va ajunge pentru prima data alaturi de Maybach si Lamborghini pe malul lacului Leman

23.02.2005, 00:00 20



Sarea si piperul oricarui salon auto sunt reprezentate de premierele mondiale si conceptele care de care mai atragatoare. A 75-a editie a evenimentului care are loc la Geneva, pe malul lacului Leman, are o importanta mai mare decat de obicei. Cel putin pentru romani, deoarece printre noile modele ale unor producatori de lux precum Lamborghini sau Maybach se afla pentru prima data si Dacia.



Logan, primul model Dacia pe care vest-europenii au tinut mortis sa il poata cumpara, va marca o premiera pentru producatorul roman de automobile. Va fi pentru prima data in ultimii ani cand Dacia va participa cu un stand propriu la un un salon auto de anvergura, cel de la Geneva fiind intre cele mai mari evenimente ale industriei auto, alaturi de cele de la Detroit, Paris sau Frankfurt.



Logan cu motor de 1,4 litri si 1,6 litri vor detine rolurile principale la standul Dacia de la Geneva, in asteptarea unor variante de motorizare diesel care vor aparea pe piata abia din anul 2006.



"Pentru Dacia, un pas extrem de important il reprezinta aparitia modelului Logan in cadrul Salonului Auto International de la Geneva, de saptamana viitoare, moment pentru care ne pregatim intens", a declarat Jacques Abot, directorul comercial al Dacia.



Prezentarea Logan la Geneva pregateste lansarea pe piata vest-europeana a modelului in luna iunie a acestui an. Chiar si asa, tinta principala pentru modelul Logan continua sa fie reprezentata, potrivit celor de la Renault, de tarile din Europa Centrala si de Est, dar si tari emergente din America de Sud, Orientul Mijlociu sau chiar China si India, unde francezii de la Renault negociaza inceperea activitatii de productie pentru Logan, in perspectiva atingerii volumului de un milion de unitati vandute la orizontul anului 2010.



Lamborghini celebreaza profitul cu o decapotabila



La sase ani de la cumpararea de catre germanii de la Audi, producatorul italian Lamborghini a inregistrat primul sau profit operational in anul 2004.



Vanzarile marcii italiene au explodat in ultimii ani, ca urmare a strategiei aplicate de Audi. Cel mai bun exemplu este reprezentat de evolutia productiei. Daca in anul 1997 Lamborghini producea putin peste 216 masini, anul trecut producatorul italian a realizat si vandut aproape 1.700 de masini.



Pentru Geneva, Lamborghini a pregatit Concept S, un exercitiu de design foarte agresiv destinat a reinnoi traditia producatorului italian.



Realizat in cadrul Centro Stile Lamborghini, divizia responsabila pentru designul inconfundabil al bolizilor italieni, "Concept S" poate fi interpretat, spun italienii ca o "masina complet deschisa".



Avand la baza modelul Gallardo, Luc Donckerwolke, seful Lamborghini Design, s-a inspirat din modelele de masini de curse cu un singur loc, care in loc de parbriz foloseau dispozitive denumite "saute-vent" (termen din limba franceza care desemneaza o schimbare rapida a directiei vantului) si care permiteau o redirectionare a curentilor aerului deasupra capului soferilor. Pentru mai multe detalii privind conceptul, care precede aparitia viitorului model de productie Gallardo Spider, in toamna la salonul de la Frankfurt, va trebui insa asteptata conferinta de presa din primele zile ale lunii martie, cand italienii vor ridica "valul".



Motor mai puternic pentru Maybach



Maybach, marca de superlux din cadrul grupului DaimlerChrysler prezinta la Geneva modelul 57 S (numarul reprezinta lungimea masinii - 5,7 metri, iar S este acronimul de la "Special"). Este vorba de o varianta imbunatatita (de parca se poate spune astfel despre un model Maybach). Cu un motor AMG de 6 litri, modelul Maybach 57 S ajunge de la zero la 100 de kilometri pe ora in doar cinci secunde, ceea ce face ca Maybach 57 S sa fie cea mai rapida limuzina de serie din lume.



Modificarile variantei 57 S fata de modelul de baza Maybach 57 sunt vizibile la exterior printr-o serie de detalii destul de greu perceptibile pentru un public neavizat - grila modificata si o nuanta speciala pentru caroserie. La interior insa diferentele sunt mai vizibile si se refera la o paleta mai larga de accesorii. Este pastrata in continuare linia exclusiva a masinii, aceasta fiind de fapt cea care ii determina pe cumparatori sa plateasca 350.000 de euro sau chiar mai mult pentru o astfel de masina.



Asteptandu-l pe Q7



In asteptarea primului model SUV al Audi, Q7, care isi va face aparitia la Salonul Auto de la Frankfurt din toamna acestui an, fanii Audi va trebui sa se multumeasca la Geneva cu a treia generatie A6 Avant si modelul de mare performanta RS4. Germanii pretind ca modelul Audi A6 Avant este cel mai sportiv break din segmentul sau, avand in vedere motorul si sasiul. Tot sportivitatea si performanta sunt elementele centrale si in cazul modelului Audi RS4. Bazat pe platforma noii generatii Audi A4, modelul sportiv ofera tractiune integrala, motor de 4,2 litri si 420 de cai-putere. In plus, spun inginerii producatorului german, relatia dintre greutatea masinii si puterea motorului este de 3,93 kilograme/CP, ceea ce permite atingerea vitezei de 100 de kilometri pe ora in 4,8 secunde de la plecarea de pe loc, dar si o viteza maxima limitata electronic la 250 de kilometri pe ora, ceea ce ar trebui sa ii convinga deja pe potentialii cumparatori ai acestui model. Audi a mai folosit de-a lungul timpului abrevierea RS pentru modelul RS2 Avant in anul 1996 (echipat cu un motor supraalimentat de 315 cai-putere), pentru RS4 Avant in anul 2000 (motor supraalimentat de 380 de cai-putere) si RS6 in anul 2002 (motor supraalimentat de 450 de cai-putere). Noul RS4, alaturi de prezentarea in toamna a primului model SUV din existenta Audi - Q7, ar trebui sa intareasca pozitia Audi nu doar pe piata europeana ci si pe cea nord-americana unde marca germana a pierdut cota de piata in ultimul an. Mai mult, linia de modele de teren a lui Audi va continua in anul 2007, potrivit analistilor, cu Q5, adica un model tot-teren de dimensiuni mai mici decat Q7.



Cu Passat, Volkswagen ofera mai mult, dar la acelasi pret



Germanii de la Volkswagen vor veni la Geneva cu doua modele nou-noute. Este vorba pe de o parte de a sasea generatie a apreciatului model din clasa medie Passat, dar si de un model pozitionat intr-o categorie noua pentru germani. Golf Plus, bazat pe platforma ultimei generatii a modelului din clasa compacta, a fost lansat la inceputul acestui an si reprezinta o noua incercare a germanilor de a-si completa portofoliul de produse pentru satisfacerea noilor cerinte aparute pe piata europeana.



Elementul cheie al standului Volkswagen va fi insa noua generatie Passat, care va fi lansat oficial la jumatatea lunii martie a acestui an, o data cu inceperea primelor sesiuni de test-drive-uri pentru jurnalisti.



Ultima generatie a modelului din clasa medie este in acelasi timp cea mai puternica si cea mai avangardista in materie de design.



Grila radiatorului realizata integral din crom, designul interior, dar si elementele tehnologice de ultima generatie confirma intentia inginerilor germani de a transforma modelul din clasa medie intr-unul apropiat ca dotari si performante de cele din clasele superioare. Cu toate acestea, germanii au decis sa nu ridice pretul noii generatii, cel putin asa au anuntat oficialii Volkswagen pentru Germania, insa este de asteptat ca acelasi lucru sa se intample si pe celelalte piete unde va fi comercializat Passat.



Initial, spun cei de la Volkswagen, vor fi oferite patru variante de motorizare. Doua dintre motoare, cele pe benzina - 1,6 litri si 115 cai-putere si 2 litri si 150 de cai-putere sunt disponibile pentru prima data in gama Passat, acestea fiind dublate de doua variante turbo-diesel - 1,9 litri si 105 cai-putere si 2 litri si 140 de cai-putere. Toate cele patru motoare vor fi cuplate la cutii de viteze manuale, urmand ca pe parcursul acestui an motorizarile de doi litri sa fie disponibile si cu variante de cutii de viteze automate. La putin timp dupa lansare va fi disponibila si o varianta de motorizare mai economica, de 102 cai-putere.



Povestea modelului Passat incepe in urma cu 32 de ani, cand a fost produs primul model in cadrul fabricii pe care grupul german o detinea in Emden. Intre timp Passat a devenit cel mai de succes model al Volkswagen, dupa Bettle (celebra broscuta) si Golf (reprezentantul germanilor in clasa compacta). Incepand din anul 1973, au fost produse nu mai putin de 13 milioane de Passat-uri, ceea ce inseamna in medie 1.150 de masini livrate in fiecare zi din ultimii 30 de ani (sau 2.700 de masini pe fiecare zi lucratoare).



Cele mai importante piete pentru Passat sunt, dupa cum era de asteptat, Germania, Italia, Franta si Marea Britanie, dar si China si Statele Unite. Pe piata romaneasca Volkswagen Passat a fost in ultimii ani cel mai bine vandut model din clasa sa.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO