Auto

Dacia Mioveni se specializează pe Duster, în timp ce francezii lansează în producţie şi în Maroc Logan MCV alături de Sandero

Dacia Mioveni se specializează pe Duster, în timp ce...

Autor: Bogdan Alecu

22.09.2016, 00:05 1967

Grupul Renault va produce Da­cia Logan MCV facelift de anul vi­-i­tor atât la Mioveni, cât şi la Tanger, la cea mai nouă uzină unde sunt asamblate modele din gama Dacia, potrivit oficialilor companiei.

Astfel, după transferul lui Sandero în 2012 la Tanger şi a lui Renault Symbol pentru Algeria la Oran, aceasta este cea de-a treia mutare a francezilor un impact direct asupra uzinei din România. Anterior, la Casablanca, Renault asambla din 2004 modelul Logan pentru piaţa africană.

„Pentru a răspunde succesului gamei Global Acces, grupul Renault va produce Logan MCV într-o a doua uzină. Odată cu rezultatele modelului Duster, uzina din Mioveni trebuie să răspundă cererii comerciale foarte mari pentru acest model, al doilea din segmentul său, mai ales în Europa. Cu scopul de a elibera o capacitate de producţie pentru Duster, grupul Renault va produce Logan MCV şi în uzina din Tanger. Astfel, înce­pând din primul trimestru din 2017, Logan MCV va fi produs la uzina de la Mioveni şi la uzina din Tanger, în Maroc“, a spus Adina Ionescu, directorul de comunicare al Group Renault România. oficialii compa­niei au subliniată proiecţia volu­melor de producţie este confiden­ţială.

În contextul în care România întârzie cu construirea autostrăzii Sibiu - Piteşti dar şi a autostrăzii complete de la Sibiu la Nădlac, francezii au subliniat anterior că nu iau în calcul extinderea capacităţii de producţie din România. În acest context, Guvernul României a promis Renault de mai multe ori că autostrada va fi gata până în 2020, însă ultimul termen este de 2022, în condiţiile în care utilajele nici măcar nu au intrat pe şantierul viitoarei autostrăzi Piteşti - Sibiu.

În primele opt luni ale anului, din cele 211.130 de autovehicule asamblate de Dacia, Duster a reprezentat 57% din volum, în timp ce Logan MCV a reprezentat 12%. În condiţiile în care Duster are un preţ mediu de peste 16.000 de euro cu TVA şi poate ajunge la 20.000 de euro atunci când este echipat cu toate opţionalele, creşterea produc­ţiei SUV-ului atrage atât o cifră de afaceri mai mare, cât şi o creştere a profitului companiei. Uzina din România se concen­trează astfel pe modelele cu o valoare adăugată mai mare ce contribuie la creşterea exporturilor.

Datorită modelului Duster, Dacia a înregistrat anul trecut o creştere a cifrei de afaceri de 2% faţă de anul anterior la 4,3 miliarde de euro, în condiţiile în care producţia efectivă a urcat cu 0,2% la 339.204 maşini. Totodată, pro­fitul net al companiei s-a apreciat cu 20% anul trecut, la 101 milioane de euro, fiind pentru prima dată după anul 2008 când a fost depăşit pragul de 100 mil. euro. Marja de profit a fost anul trecut de 2,33% din cifra de afaceri, cea mai mare din ultimii cinci ani. Pe de altă parte, în anii 2005, 2006 şi 2007, atunci când cea mai mare parte din producţia uzinei era vândută pe piaţa locală, marja de profit era de peste şase procente, marjă care s-a redus treptat după 2008, pe măsură ce exporturile urcau spre 90% din totalul pro­ducţiei.

Creşterea procentului expor­turilor s-a petrecut în con­textul în care piaţa locală s-a pră­buşit, şi de la vânzări de peste 100.000 de maşini pe piaţa locală, Dacia a scăzut spre 30.000.

Potrivit raportului Dacia, me­diul de afaceri din România a fost influenţat favorabil de creşterea PIB-ului, de creşterea pieţei interne, devalorizarea „lejeră“ a leului faţă de moneda europeană, potenţialului agriculturii, turismului şi sectorului energetic, avantajul competitiv în termen de salarizare şi calificare a forţei de muncă, nivelul de trai în creştere. De partea cealaltă, în sens negativ au in­fluenţat factori precum incapaci­tatea gestionării corespunzătoare a fondurilor europene, infrastructura şi emigrarea masivă a forţei de muncă, în special a tinerilor ca­lificaţi.

Sandero produs la Tanger este exportat în Europa de Vest, în ţări precum Spania sau Franţa, în timp ce modelul asamblat în România merge către Europa Centrală şi de Est. Pe de altă parte, în timp ce Renault nu are în plan extinderea capacităţii de producţie de la Mioveni la peste 350.000 de maşini anual, faţă de cea de 400.000 la Tanger.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO