Auto

Dacia atacă de la Paris cu noile Logan, Sandero şi Stepway

Dacia atacă de la Paris cu noile Logan, Sandero şi Stepway

Noul Logan prezentat ieri la Paris. Foto Bogdan Alecu

Autor: Bogdan Alecu

28.09.2012, 00:07 1540

Atenţia presei internaţionale s-a concentrat cel mai mult asupra modelelor Dacia Sandero, Logan, Volkswagen Golf VII sau noul Ford Mondeo, Salonul de la Paris fiind din ce în ce mai lipsit de strălucire.

Criza şi situaţia economică a constructorilor din Hexagon şi-au pus tot mai mult amprenta asupra evenimentului în care numărul conceptelor şi premierelor este tot mai scăzut. Standul Dacia a fost încă de la primele ore urmărit de către presa franceză, canalul TF2 prezentând încă de la ora şase dimineaţa ima­gini cu modelele expuse, Dacia fiind cea de-a doua marcă prezentată după Peugeot. De asemenea, cu toate că standul Dacia de la Paris este în continuare unul de mici dimensiuni.

Dacia nu a atras atenţia doar prin noile modele prezentate, ci şi prin noul motor supraalimentat de 0,9 litri în trei cilindri de 90 CP care se va regăsi pe noile Logan şi Sandero. Ultimul model Dacia lansat la Paris a fost Logan MCV în 2006, care, la acea vreme, a şi lansat marca pe piaţa vest-europeană pe care a înregistrat volume considerabile înaintea lui Sandero sau Duster.

Suprafaţa expoziţională a Salonului Auto de la Paris are în acest an peste 180.000 mp, dintre care standurile auto ocupă aproape 100.000. În cadrul ediţiei 2012 vor fi prezentate peste 100 de premiere internaţionale aparţinând a 253 de constructori auto din 23 de ţări. Acestea vor fi analizate de cei peste 13.000 de jurnalişti prezenţi în primele două zile de presă, dar şi de cei peste 1,3 milioane de vizitatori aşteptaţi în următoarele 18 zile.

Printre premiere se numără automobile cu tablete-PC încorporate cum este Nissan TeRRa, maşini care comunică direct cu infra­structura unui oraş, precum conceptele BMW, dar şi maşini sport de sute de cai-putere şi care oferă un consum mediu tipic unui autoturism de oraş, precum conceptul Peugeot Onyx. În timp ce ediţiile anterioare au fost dominate de concepte ce anunţau maşini electrice, acum automobilele pun accent pe tehnologie, dar fără a mai elimina motorul clasic.

La ultimul Salon Auto de la Paris, cel din 2010, Dieter Zetsche, preşedintele consiliului de administraţie al Daimler şi şeful mărcii Mercedes- Benz, declara că ediţia era una istorică, în condiţiile în care era ultima înainte ca automobilele electrice de serie să ajungă în showroomurile din Europa. Şi aşa a şi fost. În timp ce "boomul" automobilelor electrice

şi-a pierdut din intensitate, atenţia publicului este atrasă (din nou) de automobilele sport, dar şi noile generaţii ale unora dintre cele mai bine vândute automobile.

Dintre acestea, la Paris printre cele mai aşteptate maşini se numără şi automobile cu un impact direct asupra economiei româneşti.

Tot la Paris Ford a venit cu EcoSport, un SUV de clasă mică proiectat pe aceeaşi platformă cu Fiesta şi B-Max şi care ar putea fi produs la uzina de la Craiova.

Printre cele mai spectaculoase modele se numără şi Nissan TeRRa, un SUV propulsat de un sistem de pile de combustibil care produce energie electrică pentru cele trei motoare electrice ale sale, sau conceptul Peugeot Onyx. Acesta cu toate că este un supercar care dezvoltă nu mai puţin de 600 CP furnizaţi de un motor V8 pe benzină de 3,7 litri, faptul că dispune de încă un motor electric de 80 CP permite reducerea consumului mediu până la 4 litri/100 km, adică tot cam cât o maşină de oraş cu un motor de 1,2 litri.

Vezi pagina 16

Bogdan Alecu, Paris

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO