LIVE: Conferinţa Industria Românească: Investiţii pentru un viitor verde
Auto

Cu ce să-ţi echipezi maşina pentru a trece mai uşor peste iarnă

Producătorii au realizat o serie de echipamente speciale pentru a face maşinile mai confortabile pe timp de iarnă. Nimic nu poate fi mai neplăcut decât deszăpezitul şi dezgheţatul automobilului pe timp de viscol.

Din acest motiv, constructorii auto au introdus fie în echiparea de serie fie ca opţionale o listă de dotări care fac mai uşoară viaţa pe timp de iarnă.

Cel mai răspândit echipament din această categorie este sistemul de încălzire în scaune. Inclusiv Dacia a introdus scaunele încălzite încă de la prima generaţie a lui Duster în 2010 şi din 2012 a extins şi pe modelele Logan, Sandero şi Lodgy.

În cazul motorizărilor diesel, cele mai multe maşini dispun de o aerotermă electrică ce porneşte pentru a încălzi habitaclul, dieselul fiind un motor care se încălzeşte foarte greu pe timp de iarnă.

Printre cele mai recente echipamente de confort se numără şi volanul încălzit, echipare întâlnită tot mai des atât pe modelel de volum, cât şi pe cele premium.

Dar probabil cea mai utilă echipare o reprezintă parbrizul încălzit. Ideea a pornit cu modelele Ford din anii 80 şi a democratizat ideea parbrizului încălzit. În prezent soluţia o regăsim de pe modele mai accesibile, precum Fiesta, pe cele din segmentul superior de preţ precum pe modelel Land Rover şi Range Rover sau Bentley.

În România este produs un singur model auto care dispune de parbriz încălzit – Ford EcoSport, produs de americani la Craiova, iar acesta este oferit alături de duze încălzite pentru lichidul de parbriz, scaune încălzite şi volan încălzit contra sumei de circa 400 de euro. De partea cealaltă, Duster dispune de parbriz încălzit numai în Rusia. Pe de altă parte, şi România s-a confruntat tot mai des în ultimii ani cu fenomen de „ploaie îngheţată”, iar o astfel de dotare devine tot mai utilă.

Pentru încălzirea habitaclului tot mai multe automobile dispun de o aerotermă electrică - aerul este încălzit cu ajutorul unei rezistenţe electrice până la încălzirea motorului. Dacă cineva doreşte un sistem suplimentar are de ales între un sistem Webasto – care poate fi programat şi încălzeşte habitaclul utilizând combustibil din rezervor, alarmă cu pornire motor – dar trebuie să renunţaţi la a două cheie a maşinii sau să comandaţi o a treia şi  aeroterma „la priză”. Nordicii dispun de un circuit suplimentar în maşină care poate fi conectat exterior la o priză 220V printr-un conector special, iar habitaclul este încălzit cu ajutorul unei aeroterme puternice. Un sistem Webasto costă de la 1.500 de euro de cele mai multe ori, o alarmă cu pornire motor pleacă de la circa 700-1000-1500 de lei, în funcţie de producător.

 
 
 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.