Caută doar în titlu
Auto

COTAR solicită retragerea proiectului de ordonanţă privind reglementarea activităţii de ridesharing. Replica Coaliţiei pentru Economia Digitală: Transportatorii dezinformează în încercarea de a se opune competiţiei şi de a proteja interesele patronilor de taxi

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) solicită retragerea proiectul de OUG privind reglementarea transportul alternativ cu maşină şi şofer, justificând că adoptarea acestuia ar încălca legislaţia şi Constituţia României.

“Potrivit jurisprudentei CCR, Guvenul nu poate adopta o OUG substituindu-se legiutorului, prin preluarea unui proiect aflat în dezbateri parlamentare (decizia CCR 1567/18.11.2009-decizia 1431/3.11.2010). Curtea Constituţională a decis că angajarea unui proiect prin OUG este neconstituţională,acelaşi proiect fiind in dezbateri in comisiile de specialitate ale Camerei Deputatilor. Ocolirea procedurii de examinare şi dezbatere a proiectului de lege şi recurgerea la angajarea răspunderii prin OUG asupra acestui proiect nu îşi găsesc o motivare”, spun reprezentanţii COTAR.

Aceştia susţin că există o hotărâre a Curţii Europene de Justiţie care specifică faptul că Uber face transport de persoane şi nu ridesharing. “În urma acestei hotărâri, niciun stat membru UE nu este obligat să dea ordonanţe de urgenţă pentru susţinerea acestor entităţi”.

Pe de altă parte, cei 30.000 de „parteneri” care rămân „fără loc de muncă” nu sunt angajaţi. Firmele partenere ale UBER, BOLT, CLEVER etc. nu au niciun angajat şofer cu contract de muncă. Întrebarea este de ce ANAF şi ITM nu au verificat această situaţie până acum. Statul român a pierdut în patru ani - numai din taxele care trebuiau plătite pentru şoferi - circa 6.000.000 de euro pe lună”, arată COTAR.

Ministerul Transporturilor a pus recent în dezbatere publică proiectul de ordonanţă de urgenţă pentru reglementarea activităţii de ridesharing.

Acesta are în vedere crearea unui sistem unitar de reglementare a activităţilor de transport alternativ, care funcţionează prin intermediul unor platforme digitale, prin autorizarea administrativă a acestora pe o perioadă de trei ani, atât în ceea ce priveşte platformele digitale cât şi operatorii de transport alternativ.

În replică la cererea COTAR, Coaliţia pentru Economia Digitală a declarat că reprezenanţii transportatorilor dezinformează în încercarea de a se opune competiţiei şi de a proteja interesele patronilor de taxi.

„Nu este prima oară când COTAR dezinformează, în încercarea de a se opune competiţiei şi de a proteja interesele patronilor de taxi. Beneficiile directe şi indirecte plătite de companiile de ride sharing în România sunt, în prezent, conform unui studiu PwC România, de peste 1 miliard de lei anual. Reglementarea pe care industria şi-o doreşte va aduce în anul 2023, conform aceluiaşi raport, aproximativ 1,9 miliarde de lei în beneficii directe şi indirecte către bugetul statului. Dublarea în patru ani a beneficiilor statului este un argument economic destul de puternic fără a mai vorbi despre faptul că în 17 state europene asemenea servicii deja sunt reglementate, în unele dintre ele industria de taxi este chiar liberalizată. În concluzie, noi susţinem un progres în favoarea cetăţenilor, în timp ce COTAR îşi doreşte o întoarcere în timp. Sunt peste 400.000 de semnături pentru petiţia care cere reglementarea serviciilor”, a declarat Catalin Codreanu, preşedintele COaliţiei.

De asemenea, reprezentanţii Clever, care au participat astăzi la subcomisia de dialog social din cadrul Ministerului Transporturilor, spun că marea surpriză a dezbaterilor a fost poziţia reprezentantului industriei de taxi, Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR, care a cerut explicit în faţa autorităţilor desfiinţarea taximetriei, prin abrogarea legii nr. 38/2003, după ce a depus amendamente de susţinere a transportului alternativ prin reducerea taxelor de autorizare a aplicaţiilor.

Discuţiile de astăzi au vizat propunerea de ordonanţă de urgenţă pentru reglementarea serviciului de transport alternativ, publicată oficial de către Ministerului Transporturilor în data de 23 mai 2019 şi aflată în acest moment în proces de transparenţă decizională.

“Ne bucură faptul că toţi partenerii sociali prezenţi au fost de acord cu reglementarea aplicaţiilor şi apreciem implicarea lor în dezvoltarea unui cadru legislativ corect şi absolut necesar pentru milioane de români care folosesc în mod activ aceste aplicaţii”, au declarat reprezentanţii Clever.

Clever consideră că şoferii de taxi trebuie să existe în continuare pe piaţa de transport din România şi va lupta alături de ei pentru actualizarea şi modernizarea cadrului legislativ destinat taximetriei, astfel încât cele două tipuri de servicii de transport să coexiste într-un mediu concurenţial corect şi modern, în beneficiul direct al pasagerilor.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.