Auto

COTAR nu renunţă: Asociaţia solicită reglementări identice pentru toţi transportatorii de persoane

COTAR nu renunţă: Asociaţia solicită reglementări...

Autor: Izabela Cutieru

12.04.2019, 12:49 688

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) solicită prim-ministrului Viorica Dăncilă şi preşedintelui PSD Liviu Dragnea, printr-o scrisoare deschisă, ca toți șoferii care transportă persoane „să se supună aceloraşi reglementări”.

„Fiind vorba despre servicii în domeniul transporturilor, este firesc ca prestatorii acestora, indiferent sub ce formă, să aibă aceleaşi obligaţii şi responsabilităţi, similare în raport cu beneficiarii, inclusiv în ceea ce priveşte siguranţa şi confortul acestora, precum şi să îşi desfăşoare activitatea în condiţii de legalitate şi disciplină financiară.
Platformele de intermediere ale serviciilor de transport persoane ar trebui să se conformeze aceloraşi prevederi legale de licenţiere, aplicabile firmelor autorizate şi operatorilor autorizaţi.
Apreciem că este în beneficiul cetățeanului și în interesul autorităților publice ca toți șoferii care transportă persoane, fie ei transportatori autorizați ori utilizatori ai aplicațiilor de tip <<platforme de servicii transport persoane>>, să se supună acelorași reglementări, de la atestare la autorizarea autovehiculelor și de la regimul tarifelor, la asigurări și obligații fiscale”, se menţionează în scrisoarea COTAR.

Organizaţia susţine că utilizarea aplicaţiilor de tip Uber, de către taximetrişti neautorizaţi, accentuează concurenţa neloială, având un impact negativ asupra siguranţei clienţilor, cauzând prejudicii financiare operatorilor de transport şi taximetriştilor independenţi şi privând bugetul statului de resurse considerabile.

Indicatorii regăsiţi în situaţiile financiare anuale depuse de operatorul economic la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice relevă faptul că numărul mediu de salariaţi s-a dublat de la un an la altul: 0 în 2014, 3 în 2015, 6 în 2016 şi 9 în 2017, potrivit COTAR. „Dacă în 2014 Uber România a debutat cu o pierdere de 6.792 lei, ulterior a înregistrat profituri nete de 55.320 lei, în 2015, 155.816 lei în 2016, respectiv 453.554 lei, în 2017. Puţini operatori economici, fie ei şi filiale ale unor corporaţii americane, au înregistrat un asemenea trend ascendent”, se arată în scrisoarea deschisă.

COTAR aduce acuzaţii, susţinând că ignorarea prevederilor normelor de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, prin tergiversarea publicării în Motorul Oficial a ordonanţei care a modificat Legea 38/ 2003, privind transportul în regim de taxi „nu este întâmplătoare”, „servind, probabil, aceloraşi interese”.

„Politicile publice promovate în domeniu nu doar că nu protejează afaceri autohtone generatoare de venituri (impozite, redevenţe, taxe locale), ci permit administratorilor aplicaţiilor să externalizeze cea mai mare parte a veniturilor, prin ocolirea tuturor formelor de fiscalizare din România”, conchide scrisoarea deschisă a COTAR.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO