Dezvoltarea digitală şi apariţia unor noi servicii de ridesharing precum Uber sau Taxify pot permite îmbunătăţirea condiţiilor de trafic prin reducerea numărului maşinilor cu un singur pasager şi implicit prin eliberarea locurilor de parcare.
Ionuţ Moşteanu, membru al Comisiei pentru transporturi şi infrastructură, a declarat, în cadrul Conferinţei „Transportul Urban în Era Digitală“, organizată de Mediafax şi Coaliţia pentru Economia Digitală, că ridesharing-ul reprezintă viitorul şi compensează dinamic nevoia de transport urban.
„Proiectul de ridesharing are nevoie de o reglementare. Ne-am trezit că oamenii îl folosesc, pentru că acesta este viitorul, evident, însă trebuie să vedem cum îi facem un cadru legal. Cele două proiecte, de ridesharing şi cel de taximetrie, trebuie aduse împreună, aceste două modalităţi de transport sunt şi vor fi complementare“, a precizat Ionuţ Moşteanu.
De asemenea, Torsten Herbst, membru al Bundestagului german şi membru al comisiei pentru transport şi tehnologie, spune că în cazul Germaniei, servicii precum Uber sau Taxify au ca principal avantaj posibilitatea de a conecta reţeaua de transport urban.
„Autobuzele au un program fix şi cu Uber vei putea călători într-o manieră mai flexibilă. Dacă ne uităm la oraşe mai mari, poţi avea un sistem mai flexibil de a aduce oamenii la gară. Unul dintre motivele pentru care mulţi aleg maşina în detrimentul transportului public este acesta, că au de mers de la birou încă 5 km până la fară şi trebuie să aştepte 20 de minute pentru un autobuz. Dar acum pot folosi Uber sau Taxify pentru acea distanţă“, a spus Torsten Herbst.