Auto

Compania de curierat Nemo Express, controlată de antreprenori locali, ţinteşte afaceri de 150 mil. lei în 2019, plus 9%

Antreprenori locali

Compania de curierat Nemo Express, controlată de...

Autor: Mirabela Tiron

08.07.2019, 18:48 1646

„În primul semestru toată piaţa de curierat a fost pe creştere, atât pe segmentul business to business, cât şi pe comerţul online.“

Nemo Express, una din cele mai mari companii de curierat de pe piaţa locală, con­trolată de antreprenori locali, ţin­teşte afaceri de 150 mi­l. lei, faţă de 138 mil. lei cât a avut anul trecut, po­tri­vit datelor tran­smise către ZF de oficialii com­paniei.

„În primul semestru toată piaţa de curierat a fost pe creştere, atât pe segmentul business to business, cât şi pe co­merţul on­line. Aproa­pe 95-97% din activitatea noastră este pe rute interne“, a spus Horaţiu Ciornei, direc­torul de mar­keting.

Compania Nemo Ex­press, care avea 365 de an­gajaţi anul trecut, este con­trolată de antre­pre­norii Dan Dumitru Şer­bănescu şi Florian Stă­nilă, fiind unul din pu­ţinele bu­sinessuri din do­meniul curie­ratului care au rămas cu acţionariat ro­mânesc.

Şi liderul pieţei, FAN Courier, este controlat de antreprenori români, în timp ce jucători precum Urgent Cargus, DHL, TNT sau DPD au acţio­nariat străini.

Nemo Express îşi desfăşoară activi­tatea pe două firme, Nemo Expres Lo­gistic (afaceri de 124 milioane de lei anul trecut, faţă de o cifră de afaceri de 99,8 milioane de lei în 2017) şi Nemo Prod Com Impex, cu afaceri de 14,5 milioane de lei anul trecut, potrivit datelor publice de la Ministerul de Finanţe.

Cei mai mari jucători de pe piaţa de curierat şi-au crescut afacerile anul trecut, semn că piaţa s-a menţinut pe creştere, volumele de colete de trans­portat fiind mai mari atât pe rute in­terne, cât şi externe, potrivit datelor publice şi de la companii.

Liderul pieţei de curierat a rămas compania FAN Courier, controlată de Adrian şi Neculai Mihai şi Felix Pătrăş­canu, care a raportat anul trecut afaceri de 686 milioane de lei, faţă de 585 mi­lioane de lei în anul an­terior şi un profit net de 80 milioane de lei, faţă de 67 mi­lioane de lei cu un an în urmă.

Com­pania a continuat, ca în fiecare an, in­vestiţii în flota auto, dar şi în dezvol­ta­rea unui nou depozit de sortare a co­le­te­lor.

Un alt mare jucător pe piaţă este Ur­gent Cargus, compania de curierat, care a apărut în urma fuziunii Urgent Curier şi Cargus International, ambele preluate de fondul de investiţii Abris Capital şi vândute ulterior către Mid Europa Partners.

Compania a finalizat anul trecut cu afaceri de 424 mil. lei, faţă de 372 de milioane de lei anul anterior, arată datele oficiale de la Ministerul de Finanţe şi calculele ZF. Compania a raportat însă pierderi de 3,6 milioane de lei, faţă de un profit net de 2,2 milioane de lei anul anterior. Anul trecut, Abris Capital a vândut compania Urgent Cargus către Mid Europa Partners, fond de investiţii care controlează pe plan local reţeaua de sănătate Regina Maria iar în retail compania Profi.

Afaceri în creştere a raportat anul trecut şi DHL International, ce a ajuns la o cifră de afaceri de 289 milioane de lei, care acoperă şi rute externe. Şi companiile TNT, UPS, DPD şi-au crescut business-urile anul trecut. TNT, care îşi asigură cea mai mare parte a business-ului din livrări externe, a ajuns la afaceri de 356 de milioane de lei anul trecut, în timp ce DPD a raportat o cifră de afaceri de 138 milioane de lei, potrivit ultimelor date. ­

 

Loc de creştere pe o piaţă de 450 de milioane de euro

În România , piaţa de curierat se ridică la circa 450 de milioane de euro, loc de dezvoltare există, având în vedere că acest sector este mult mai dezvoltat în ţările din regiune. Spre comparaţie, în Polonia piaţa de curierat se ridică la un miliard de euro. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO