„În primul semestru toată piaţa de curierat a fost pe creştere, atât pe segmentul business to business, cât şi pe comerţul online.“
Nemo Express, una din cele mai mari companii de curierat de pe piaţa locală, controlată de antreprenori locali, ţinteşte afaceri de 150 mil. lei, faţă de 138 mil. lei cât a avut anul trecut, potrivit datelor transmise către ZF de oficialii companiei.
„În primul semestru toată piaţa de curierat a fost pe creştere, atât pe segmentul business to business, cât şi pe comerţul online. Aproape 95-97% din activitatea noastră este pe rute interne“, a spus Horaţiu Ciornei, directorul de marketing.
Compania Nemo Express, care avea 365 de angajaţi anul trecut, este controlată de antreprenorii Dan Dumitru Şerbănescu şi Florian Stănilă, fiind unul din puţinele businessuri din domeniul curieratului care au rămas cu acţionariat românesc.
Şi liderul pieţei, FAN Courier, este controlat de antreprenori români, în timp ce jucători precum Urgent Cargus, DHL, TNT sau DPD au acţionariat străini.
Nemo Express îşi desfăşoară activitatea pe două firme, Nemo Expres Logistic (afaceri de 124 milioane de lei anul trecut, faţă de o cifră de afaceri de 99,8 milioane de lei în 2017) şi Nemo Prod Com Impex, cu afaceri de 14,5 milioane de lei anul trecut, potrivit datelor publice de la Ministerul de Finanţe.
Cei mai mari jucători de pe piaţa de curierat şi-au crescut afacerile anul trecut, semn că piaţa s-a menţinut pe creştere, volumele de colete de transportat fiind mai mari atât pe rute interne, cât şi externe, potrivit datelor publice şi de la companii.
Liderul pieţei de curierat a rămas compania FAN Courier, controlată de Adrian şi Neculai Mihai şi Felix Pătrăşcanu, care a raportat anul trecut afaceri de 686 milioane de lei, faţă de 585 milioane de lei în anul anterior şi un profit net de 80 milioane de lei, faţă de 67 milioane de lei cu un an în urmă.
Compania a continuat, ca în fiecare an, investiţii în flota auto, dar şi în dezvoltarea unui nou depozit de sortare a coletelor.
Un alt mare jucător pe piaţă este Urgent Cargus, compania de curierat, care a apărut în urma fuziunii Urgent Curier şi Cargus International, ambele preluate de fondul de investiţii Abris Capital şi vândute ulterior către Mid Europa Partners.
Compania a finalizat anul trecut cu afaceri de 424 mil. lei, faţă de 372 de milioane de lei anul anterior, arată datele oficiale de la Ministerul de Finanţe şi calculele ZF. Compania a raportat însă pierderi de 3,6 milioane de lei, faţă de un profit net de 2,2 milioane de lei anul anterior. Anul trecut, Abris Capital a vândut compania Urgent Cargus către Mid Europa Partners, fond de investiţii care controlează pe plan local reţeaua de sănătate Regina Maria iar în retail compania Profi.
Afaceri în creştere a raportat anul trecut şi DHL International, ce a ajuns la o cifră de afaceri de 289 milioane de lei, care acoperă şi rute externe. Şi companiile TNT, UPS, DPD şi-au crescut business-urile anul trecut. TNT, care îşi asigură cea mai mare parte a business-ului din livrări externe, a ajuns la afaceri de 356 de milioane de lei anul trecut, în timp ce DPD a raportat o cifră de afaceri de 138 milioane de lei, potrivit ultimelor date.
Loc de creştere pe o piaţă de 450 de milioane de euro
În România , piaţa de curierat se ridică la circa 450 de milioane de euro, loc de dezvoltare există, având în vedere că acest sector este mult mai dezvoltat în ţările din regiune. Spre comparaţie, în Polonia piaţa de curierat se ridică la un miliard de euro.