Auto

Compania de curierat DPD: livrările internaţionale au crescut cu 30% de la începutul anului. Ungaria, Germania şi Anglia, principalele destinaţii

Compania de curierat DPD: livrările internaţionale au...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

01.06.2016, 13:21 437

Românii au trimis, de la începutul anului şi până în prezent, cu 30% mai multe colete în străinătate faţă de aceeaşi perioadă din 2015, potrivit DPD România, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală de curierat.

Majoritatea livrărilor din România în străinătate au fost către Ungaria, Germania, Marea Britanie şi Italia. Astfel, compania estimează un volum mai mare cu o treime a pachetelor expediate de români peste hotare comparativ cu 2015.

Locuitorii din regiunea Bucureşti - Ilfov sunt cei care trimit cele mai multe colete în străinătate, circa 73,5% din totalul livrărilor internaţionale ale DPD România. Aceştia sunt urmaţi de clujeni, cu aproximativ 6,5% din colete, timişoreni, cu peste 2,5%, ieşeni, cu 1,8% din total, şi braşoveni, cu o pondere de circa 1,4%.

În ceea ce priveşte ţările în care s-au trimis cele mai multe pachete din România, de la începutul anului şi până în prezent, Ungaria conduce clasamentul, cu peste 22,5% din livrările internaţionale ale DPD România. A doua ţară în care s-au expediat cele mai multe colete este Germania, cu aproape 14% din total, urmată de Marea Britanie şi Italia, fiecare cu o pondere de circa 7% dintre pachetele expediate din România, şi Franţa, cu peste 5% dintre livrări. Potrivit companiei, aceste ponderi se vor păstra până la finele anului.

Coletele expediate de români la nivel internaţional cântăresc, în medie, 9 kilograme, iar majoritatea exporturilor făcute de persoanele fizice constituie obiecte personale, conform datelor companiei.

”Tot mai mulţi români au ales să trimită coletele în afara ţării prin DPD România, iar asta s-a reflectat în livrările internaţionale înregistrate de la începutul anului şi până în prezent, care au crescut cu 30% faţă de aceeaşi perioadă din 2015. În aceeaşi perioadă am înregistrat şi o majorare cu circa 25% a livrărilor şi pe plan intern. Însă, volumele cele mai însemnate la nivel internaţional se înregistrează la finele anului, în preajma sărbătorilor de iarnă. Avansul livrărilor externe începe de Black Friday, iar vârful expediţiilor se înregistrează de Crăciun, când foarte mulţi români trimit cadouri celor de peste hotare”, declară Lucian Aldescu, CEO DPD România.

Potrivit CEO-ului DPD, spre sfârşitul lunii noiembrie şi pe parcursul lui decembrie, volumul livrărilor internaţionale creşte cu 35 - 40% faţă de restul anului.

În ceea ce priveşte volumul livrărilor internaţionale, cele mai multe, circa 65% dintre coletele trimise în străinătate in acest an, au fost generate de companii din sfera B2B, iar restul de jucători din sectorul B2C.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO