Auto

Cei mai mari transportatori rutieri de mărfuri din 2017 versus 2008: Companiile româneşti pierd teren în faţa multinaţionalelor

Cei mai mari transportatori rutieri de mărfuri din 2017...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

03.09.2018, 00:07 2788

Carrion Expedition, VOS Logistics, Duvenbeck Logistik sau XPO Transport sunt doar câteva nume de ju­că­tori care au urcat rapid în topul celor mai mari transpor­ta­tori rutieri de mărfuri, deşi în urmă cu zece ani unii dintre ei nici nu intraseră pe piaţă.

Un exemplu este VOS Logistics Cargo, parte a grupului olandez cu acelaşi nume, care s-a aşezat pe locul patru în topul companiilor din acest sector, la nici doi ani de când compania a fost înfiinţată şi la cinci de când grupul olandez a intrat pe plan local.

În topul celor mai mari zece companii de transport rutier de mărfuri după rezultatele din 2017 au mai rămas doar două companii care erau prezente în acest clasament şi în 2008 şi anume Aquila Part Prod Com, companie deţinută de doi antreprenori din Prahova, şi Gefco România, filiala locală a grupului internaţional cu acelaşi nume. Companiile antreprenoriale româneşti precum International Lazăr sau Dunca Expediţii au ieşit din clasament anul trecut, deşi businessurile lor au fost pe creştere în ultimii ani. În acelaşi timp, piaţa a fost zguduită de insolvenţe precum cea a Edy Spedition, companie care se afla în urmă cu zece ani în top trei jucători de pe piaţa de transport rutier, cu o flotă de circa 1.250 de camioane, şi care a ajuns în 2015 la doar 250 de camioane utilizate, potrivit informaţiilor ZF.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO