Auto

Carlos Ghosn este pe cale să devină unul dintre cei mai puternici oameni din industria auto. Deja CEO al Renault-Nissan, va deveni şef şi peste Mitsubishi

Carlos Ghosn, CEO al alianţei Renault-Nissan, va deveni preşedintele Mitsubishi Motors, în condiţiile în care producătorul japonez anticipează un an de pierderi din cauza scandalului de anul acesta, scrie Financial Times.

Carlos Ghosn, în vârstă de 62 de ani, este preşedinte şi CEO al alianţei Renault-Nissan, unul dintre principalele patru grupuri auto la nivel mondial. Conform celor mai recente rapoarte ale Renault, grupul a înregistrat o creştere a veniturilor de 8.8%, iar vânzările au crescut cu 14%, în condiţiile în care cererea europeană puternică a compensat pentru declinul din pieţele emergente. VEniturile Renault au urcat în trimestrul al doilea la 25,2 miliarde de euro în trimestrul al doilea. 

Mitsubishi, unul dintre cei mai cunoscuţi producători la nivel mondial, a încercat să obţină un bailout de la Nissan la începutul acestui an, într-o încercare de a-şi reveni după publicarea datelor care arată că a minţit cu privire la consumul maşinilor în ultimii 25 de ani.

După ce Nissan va finaliza tranzacţia de 2,2 miliarde de dolari a 34% din acţiunile Mitsubishi, Ghosn va prelua rolul de CEO al grupului, potrivit unor surse citate de Financial Times.

Acţiunile Mitsubishi Motors au crescut cu 7,9% miercuri, încheind şedinţa de tranzacţionare la cel mai ridicat nivel din iunie. Tranziţia va avea loc după şedinţa boardului din decembrie.

După închiderea şedinţei de tranzacţionare, Mitsubishi a avertizat că anticipează o pierdere netă de 240 de miliarde de yeni, adică 2,3 miliarde de dolari în anul fiscal care se va finaliza în martie. Estimările iniţiale ale grupului erau de o pierdere de 145 de miliarde de yeni.

 Producătorul de automobile a dat vina pentru declinul puternic pe scăderea cererii în economiile emergente şi creşterea yen-ului. Vânzările auto din Japonia sunt aşteptate să scadă cu 37% faţă de anul anterior.  

Din luna aprilie, de când a fost făcut public scandalul cu privire la consumul de combustibil, Misubishi a recunoscut că unii angajaţi au exagerat cifrele în rapoartele oficiale, inclusiv în cadrul a două modele construite pentru Nissan.  

Misubishi a recunoscut că a falsificat datele începând cu 1991.

Renault, parte a alianţei Renault-Nissan, are în prezent peste 16.000 de angajaţi în România. Automobile Dacia, parte a grupului Renault, a avut o cifră de afaceri de 19,1 miliarde de lei anul trecut, în creştere cu 2% faţă de anul anterior, fiind cea mai mare companie din România după valoarea vânzărilor.

 
 
 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.