Auto

Caravana, tot mai la moda printre dealerii auto

06.07.2005, 19:22 24

Dezvoltarea pietei auto romanesti a atras in ultimii ani si o crestere a investitiilor in promovare si servicii.

Dincolo de reclamele din presa scrisa, televiziune sau panourile outdoor, dealerii auto au inceput sa acorde o importanta tot mai mare si evenimentelor de tipul "porti deschise" (potentialii clienti pot veni si testa masinile din oferta dealerului) si mai ales al "caravanelor" (dealerii vin cu toata gama de masini la cat mai multe show-room-uri din tara).

Practic, orice importator de automobile are programat de-a lungul anului cel putin o operatiune de tip "porti deschise" sau "caravana". Marci de lux precum Mercedes (o marca foarte prezenta prin activitati in teritoriu alaturi de celelalte marci reprezentate de divizia auto a grupului Tiriac), dar si marci de volum, precum cele frantuzesti si nu in ultimul rand marcile de autovehicule utilitare, toate acestea pleaca macar o data pe an intr-o caravana prin tara pentru promovarea vanzarilor.

Dupa Nissan, care si-a sustinut planurile ambitioase din acest an (printre care si lansarea a nu mai putin de cinci modele noi) printr-o operatiune sustinuta in teritoriu, a venit randul celei mai vandute marci locale, Dacia, sa anunte o astfel de campanie in urma careia

s-au inregistrat 14.000 de test-drive-uri cu noul Logan.

Aflata la a treia editie, Caravana Dacia a parcurs unsprezece mari orase ale tarii, in primavara acestui an. La fel ca si in cazul altor marci, si caravana Dacia a adus un volum inseamnat de vanzari, deoarece pe langa masinile Dacia la eveniment au participat si companiile care ofereau produse de finantare, precum divizia de profil a Renault, Renault Credit Industriel Romania, prin intermediul filialelor sale RCI Finantare si RCI Leasing.

Nici bine nu s-a incheiat Caravana Dacia ca de la inceputul acestei luni o alta marca reprezentata pe piata locala, Kia, a inceput o campanie similara. Chiar daca estimarile de vanzari ale celor de la Kia nu se compara cu cele peste 100.000 de masini care vor fi vandute de Dacia, coreenii vor plimba in aceasta vara prin tara toata gama lor de noua masini, de la modelul mini Picanto, cel din clasa compacta Cerato, limuzina Opirus, vehiculele multifunctionale Carens si Carnival, vehiculul comercial K 2500 sau modelele de teren Sportage si Sorento.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO