Caută doar în titlu
Auto

Căderea lui Carlos Ghosn: Chiar şi cei mai mari lideri au nevoie de cineva care să-i ţină în frâu

Căderea preşedintelui Nissan Carlos Ghosn demonstrează că toată lumea are nevoie să fie supervizat, chiar şi cei mai mari şefi ai industriei, scrie CNN.

Vestea că Carlos Ghosn ar putea fi îndepărtat de la conducerea Nissan şi Renault din cauza unor delicte financiare a trimis puternic în jos acţiunile ambelor companii.

Autorităţile japoneze l-au arestat pe Ghosn în Tokio la începutul acestei săptămâni, iar Nissan a anunţat că in­ten­ţio­nează să-l demită din poziţia de CEO în urma neregulilor des­co­perite, printre care subestimarea cu apro­xi­mativ 44 mi­lioane de dolari a pachetelor de plăţi primite. Franţa a cerut între timp instituirea unei conduceri interimare la Renault.

Când directorii executivi obţin prea multă putere, responsabilitatea adesea iese din ecuaţie. Lipsa de supervizare poate duce la fraudă, cum s-a întâmplat în cazul prăbuşirii Enron sub conducerea lui Kenneth Lay.

Alţi CEO importantţi, ca Dick Fuld de la Lehman Brothers, au făcut posibilă asumarea iresponsabilă de riscuri care a dus la prăbuşirea companiilor lor. John Stumpf nu a reuşit să remedieze cultura de vânzări toxice a Wells Fargo, iar Jeff Immelt a luat o serie de decizii nepotrivite care au ajuns să „bântuie“ General Electric.

„Sunt necesare controale“, a declarat Ralph Walkling, fondator al Gupta Institute for Corporate Governance de la Drexel University.

„Puterea poate corupe în ultimă instanţă“, avertizează şi Bill Klepper, profesor la Columbia University.

Nissan a recunoscut această problemă. „Unele lucruri ar trebui corectate, cum ar fi super-concentrarea puterii şi guvernanţa corporatistă“, declara CEO-ul Nissan Hiroto Saikawa în timpul unei conferinţe de presă.

Arestarea lui Ghosn amplifică tendinţa de schimbare la vârful companiilor din sectorul automotive înregistrată în ultima vreme, potrivit chiefexecutive.net.

Unele dintre cele mai importante companii din acest sector au suferit astfel de schimbări în decurs de numai câteva luni. De exemplu, Herbert Diess a fost instalat ca şef al Volkswagen în primăvara anului trecut, preluând poziţia lui Matthias Mueller în circumstanţe dificile, iar Rupert Stadler, şeful diviziei Audi a VW a fost arestat în cadrul scandalului Dieselgate în care este implicat producătorul auto german.

De asemenea, în vară, Sergio Marchionne, CEO al Fiat Chrysler, a decedat în mod neaşteptat din cauza unor probleme medicale.

 
 
 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.