Auto

Brent Valmar, Porsche România: Tendinţa de electrificare a pieţei auto este tot mai accentuată. Vânzările de maşini electrice vor „exploda” din 2020 pe măsură ce constructorii auto lansează tot mai multe noi modele electrice

Brent Valmar, directorul general al Porsche România: În 2020 estimăm că pe piaţa locală vor fi livrate 3.000 de maşini electrice, dintre care 1.800 de Porsche România.

Brent Valmar, directorul general al Porsche România: În 2020 estimăm că pe piaţa locală vor fi livrate 3.000 de maşini electrice, dintre care 1.800 de Porsche România.

Autor: Bogdan Alecu

10.12.2019, 17:44 1375

Vânzările de maşini electrice vor exploda din 2020, pe măsură ce constructorii auto lansează tot mai multe noi modele electrice pe piaţa locală şi europeană, iar anul viitor se vor livra în România aproape de trei ori mai multe maşini pe baterii.

Vânzările de maşini electrice s-au dublat în 2019, potrivit datelor Porsche România, la aproape 1.200 de maşini, dintre care 220 au fost livrate sub marca Volkswagen sau Audi. În total, Porsche România a livrat în ultimii trei ani peste 2.000 de maşini electrice pe piaţa locală.

„Tendinţa de electrificare este tot mai accentuată. Toţi vor să circule cu o maşină sigură, cu costuri de mentenanţă cât mai mici. În plus, clienţii încep să depăşească problema legată de autonomie, pe măsură ce aceasta continuă să crească. În plus, dincolo de programul foarte puternic de susţinere a maşinilor electrice, avem tot mai multe iniţiative anunţate atât în Bucureşti, cât şi în Iaşi, iar infrastructura se va dezvolta, alături de o susţinere fiscală din partea autori­tăţilor“, a spus Brent Valmar, directorul general al Porsche România, cel mai mare jucător de pe piaţa de importuri.

În total, Porsche a vândut anul acesta şi va livra până la finalul anului 35.700 de maşini, în creştere de la 33.000 în 2018, iar în total în cei 21 de ani de activitate a ajuns la peste 500.000 de maşini livrate.

„În 2020 estimăm că pe piaţa locală vor fi livrate 3.000 de maşini electrice, dintre care 1.800 de Porsche România. Anul viitor vom veni cu 11 noi modele electrice şi 15 plug-in hybrid şi vom acoperi întreaga gamă de preţuri între 20.000 şi 100.000 de euro, fără a lua în calcul vreun bonus de la stat. În plus, venim cu o reţea de 100 de puncte de încărcare în cadrul reţelei de dealeri“, a subliniat Brent Valmar.

El a subliniat că ambele programe Rabla şi Rabla Plus sunt importante pentru piaţa auto locală, iar acestea vor fi susţinute în continuare şi anul viitor. Pe de altă parte, rămâne problema importurilor de maşini vechi.

„Din proiect lipseşte o metodă importantă şi eficientă de a bloca intrarea rablelor în ţară. Nu avem o soluţie spectaculoasă pentru că apetitul este foarte mare, însă calitatea aerului va conta tot mai mult“, a subliniat Brent Valmar.

Vânzările de maşini hibride şi electrice se apropie de o cotă de piaţă de 4% în primele zece luni ale acestui an, iar după ce Renault a anunţat cea de-a doua generaţie a lui ZOE, Volkswagen pregăteşte noul ID.3.

Vânzările de autoturisme verzi, electrice şi hibride, au urcat la aproape 5.300 de unităţi în primele zece luni ale acestui an, în creştere cu 50% faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 3,7% cotă de piaţă, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Maşinile electrice au crescut cel mai mult în acest interval, de 2,4 ori faţă de perioada similară din 2018, în timp ce hibridele de tip plug-in, care se pot încărca şi de la priză, dar dispun şi de un motor termic, au urcat cu 20%.

Pe primul loc în topul vânzărilor este Nissan cu modelul Leaf lansat anul trecut, cu 319 unităţi în primele zece luni. Leaf are un preţ de pornire de 36.700 de euro cu TVA şi fără niciun bonus şi are o autonomie de 378 km, având o baterie de 40 kWh.

Revoluţia electrică propusă de Volkswagen se apropie cu paşi rapizi. ID.3 1ST, ediţia limitată a celui mai nou model electric de la Volkswagen, ID.3, lansat în septembrie 2019 la Salonul Auto Internaţional de la Frankfurt, se pregăteşte să intre pe piaţa europeană.

Modelul este fabricat la Zwickau, prima fabrică auto care a făcut trecerea exclusiv la producţia electrică, cu aproximativ zero emisii de carbon rezultate în urma proceselor de fabricaţie. Unul dintre principalele avantaje competitive este reprezentat de bateria de 58 kW, care oferă autonomie de 420 km.

VW ID.3 1ST va fi disponibil pe piaţa locală în trei variante de echipare, fiecare dintre acestea fiind prevăzută cu tehnologiile Volkswagen. Modelul standard ID.3 1ST are un preţ  de pornire de 36.072 euro, ID.3 1ST Plus, de 41.786 euro, şi ID.3 1ST Max, cea mai completă variantă de echipare la un preţ de 47.505 euro, fără subvenţii.

Odată cu noua gamă ID, VW are în plan să lanseze 20 de noi automobile electrice în următorii cinci ani, interval în care să ajungă la o producţie anuală de 1 milion de maşini electrice.

 

Cum vede Porsche România piaţa electricelor

♦ 3.000 de maşini electrice la nivel de piaţă totală auto estimate a fi livrate în România în 2020

♦ 1.185 de maşini electrice vândute în 2019, dintre care 220 de Porsche România

♦ 1.800 de maşini electrice estimate a fi livrate de Porsche România în 2020

♦ 100 de staţii de încărcare în cadrul reţelei de dealeri Porsche România

♦ 10.000 de euro primă pentru maşini electrice – România are cel mai generos bonus pentru achiziţie

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO