Auto

BMW neagă că ar fi manipulat testele de emisii. „Este normal să existe diferenţe de emisii în funcţie de test şi de regimul de testare”

BMW neagă că ar fi manipulat testele de emisii. „Este...

Autor: Bogdan Alecu, Corina Mirea

24.09.2015, 15:42 6193

Grupul german BMW reacţionează la informaţia apărută în publicaţia locală Auto Bild, potrivit căreia ar fi manipulat testele de emisii pentru modelul SUV-ul diesel X3xDrive 20d şi spune că nici unul din autovehiculele sale care ies din producţie nu sunt testate diferit din punctul de vedere al emisiilor, fie că a fost vorba de testatea din “laborator” sau de cea de pe şosele.

“Grupul BMW nu manipulează nici un test de emisii. Observăm toate cerinţele legale din fiecare ţară în care suntem prezenţi şi aderăm la cerinţele locale de testare. Când vine vorba despre autovehiculele noastre, nu există nici o diferenţă de tratament, fie că vorbim despre testarea «în laborator», fie despre cea pe şosele. Au fost făcute două studii de către ICCT (International Council on Clean Transportation) care au confirmat faptul că BMW X5 şi alte 13 automobile BMW au fost respectat cerinţele legale privind emisiile”, spun reprezentanţii grupului BMW.

Acţiunile BMW au scăzut joi cu până la 9% după ce revista germană Auto Bild a relatat că SUV-ul diesel X3xDrive 20d a emis noxe de 11 ori mai mari decât normele europene, în timpul unui test pe şosea, amplificând îngrijorarea că investigaţia împotriva Volkswagen s-ar putea extinde la alţi producători.

„Nu suntem la curent cu testul realizat de Auto Bild a unui BMW X3 în timpul unui test drive pe şosea. Nici un detaliu specific al acestei testări nu ne-a fost oferit, prin urmare, nu putem explica rezultatele. Vom lua legătura cu ICCT şi vom cere clarificări cu privire la testele pe care ei le-au realizat”, mai precizează reprezentanţii BMW Group.

SUV-ul BMW a fost testat pe şosea de Consiliul Internaţional pentru Transporturi Nepoluante, acelaşi grup care a dat informaţii care au condus la investigarea de către autorităţile americane a diferenţei dintre emisiile motoarelor diesel al VW în timpul testelor de laborator şi a celor pe şosea, a relatat revista Autobild, citat de Bloomberg.

Situaţia în care a ajuns BMW, de a da explicaţii cu privire la testele de emisie a unor modele ale sale, a pornit de la Volkswagen, care a recunoscut recent că a manipulat până la 11 milioane de automobile la nivel mondial, umblând la softul prin care este influenţat rezultatul testelor de poluare.

“Este normal să existe diferenţe de emisii în funcţie de test şi de regimul de testare”, a spus Alexandra Landers, directorul de comunicare pe Europa al BMW. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO