Auto

Automobile Craiova intra in era Ford cu un business plan de 2 mld. euro

Automobile Craiova intra in era Ford cu un business plan de 2 mld. euro

John Fleming, CEO si presedinte al Ford Europe: Nu s-a luat nicio decizie cu privire la managementul uzinei, insa angajatii Daewoo nu trebuie sa fie ingrijorati cu privire la locul de munca, nici macar cei de la nivel de management.

12.09.2007, 18:21 25

"Ford a luat decizia de a achizitiona uzina de la Craiova pentru a-si extinde capacitatile de productie, care in prezent functioneaza la capacitate maxima. In timp ce pe pietele vest-europene cresterea vanzarilor nu depaseste 1%, chiar si atunci cand se lanseaza noi modele, vanzarile Ford in Romania au crescut de 4-5 ori in ultimii ani", a declarat pentru Ziarul Financiar John Fleming, CEO si presedinte al Ford Europe.
Fleming a mai spus ca achizitia uzinei de la Craiova s-a realizat in urma unor studii de piata, precizand ca etapele de dezvoltare impun in primul rand echiparea fabricii din Craiova la standarde tehnologice optime pentru Ford.
"Modernizarea fabricii va incepe in momentul in care Ford va achizitiona uzina", a mai spus Fleming. Potrivit sefului Ford, compania va produce la Craiova un model de clasa mica si un automobil comercial, de acelasi segment.
"Nu am stabilit deocamdata cand vom scoate din porductie modelele Daewoo si nici daca fabrica va produce in continuare piese de schimb pentru Daewoo", a mai spus Fleming. Reprezentantul Ford a spus ca managementul Ford Europe este multumit de performantele echipei de conducere a Daewoo Romania.
"Nu s-a luat nicio decizie cu privire la managementul uzinei, insa angajatii Daewoo nu trebuie sa fie ingrijorati cu privire la locul de munca, nici macar cei de la nivel de management", a subliniat Fleming.
Seful Ford a explicat ca firma nu este interesata sa preia reteaua de dealeri a Daewoo din Romania, acesta fiind si unul dintre motivele pentru care compania a insistat ca achizitia sa cuprinda numai uzina in sine, nu si celelalte active ale companiei.
"Ford detine deja o retea de dealeri in Romania, iar soarta Romcar (actualul dealer - n. red.) va fi decisa la o data ulterioara" , a precizat Fleming.
Guvernul a aprobat ieri contractul prin care Ford va prelua actiunile detinute de stat la Automobile Craiova, producatorul american angajandu-se la investitii directe de 675 de milioane de euro pentru modernizarea fabricii si la suplimentarea numarului de angajati.
Executivul a aprobat si proiectul de lege special pentru Automobile Craiova.
Premierul Calin Popescu Tariceanu a afirmat in sedinta Guvernului ca vanzarea Automobile Craiova catre compania Ford reprezinta cea mai importanta privatizare incheiata in acest an in Romania, avand in vedere investitiile la care s-a angajat producatorul american. El a aratat ca in sedinta de ieri a Cabinetului au fost "formalizate" deciziile legate de privatizarea Automobile Craiova.
Proiectul de lege va fi trimis Parlamentului spre dezbatere in procedura de urgenta.
"Nu cred ca in Parlament exista vreun interes ca acest proiect sa fie amanat sau blocat pentru ca este foarte important la nivel economic", a spus premierul.
El a aratat ca privatizarea Automobile Craiova, care urma sa "isi inchida portile", reprezinta un proiect reusit al Guvernului, spre deosebire de cel de la Tractorul Brasov, companie care nu a fost vanduta unui investitor strategic, ci unui grup financiar despre care nu se stie "ce capacitate va putea sa demonstreze".
Ford va avea in Romania, din al treilea an, o cifra de afaceri anuala de cel putin 2 miliarde de euro, ceea ce inseamna ca va plati la buget impozite de sute de milioane de euro si va contribui la echilibrarea balantei comerciale, a declarat presedintele comisiei de privatizare, Sebastian Vladescu. "Ford a aratat ca masinile produse la Craiova vor fi pentru export, asa ca vom avea o balanta neta de cel putin 500 de milioane de euro pe an", a afirmat Vladescu.
El a aratat ca Ford a venit in Romania pentru a derula afaceri pe termen lung si a precizat ca producatorul american doreste sa asambleze primul automobil la Craiova in mai putin de doi ani.
"Maine sau saptamana viitoare vor fi prezentate detalii privind modelele care urmeaza sa fie fabricate la Craiova. Nici noi nu stim exact care sunt", a mai spus presedintele comisiei de privatizare, care este si secretar de stat in Ministerul Economiei si Finantelor.

GM nu vrea in Romania

Oficialii producatorului auto american General Motors, care a trimis catre AVAS o oferta neangajanta pentru preluarea Automobile Craiova, dar nu a depus oferta finala pentru preluarea fabricii, au declarat ieri la Frankfurt ca nu sunt interesati de o investitie in Romania. "Decizia de a renunta la Craiova a fost una strategica pentru ca am hotarat sa ne concentram pe pietele care inregistreaza un ritm de crestere mai accelerat fata de cel din Romania. Vom continua sa ne extindem pe pietele din regiunea Europei de Est, insa in acest moment nu suntem interesati de o investitie in Romania", a declarat pentru ZF George Richard Wagoner, CEO al General Motors.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO