Auto

Audi A4 facelift: rafinamentul german, îmbunătăţit

Audi A4 facelift: rafinamentul german, îmbunătăţit

Autor: Bogdan Alecu

09.12.2011, 00:05 2516

Clasa medie a segmentului pre­mium este una dintre cele mai competitive din piaţă. Nu pentru că ar fi foarte multe modele cum se întâmplă în clasa mică, ci pentru că cei trei constructori ger­mani aruncă în cursă de fiecare dată automobile tot mai performante.

Cursa reînnoirii a fost dată întâi de Mercedes-Benz care a venit cu C-Klasse face­lift în prima parte a acestui an, după care a urmat BMW care a anunţat noua Serie 3, iar acum Audi a lansat A4 facelift, la patru ani de la prezentarea noii ge­neraţii.

Cu toate că imaginea lui A4 facelift nu a devenit una revoluţionară, Audi a făcut exact ce trebuia pentru a moderniza stilul limuzinei de clasă medie. Avem faruri redesenate, prize de aer mai ascuţite şi noi proiectoare de ceaţă.

La interior modificările sunt şi mai mari. Acum A4 are un interior aprope identic cu cel al lui A5. Sunt mai puţine butoane decât la modelul lansat în 2007, butonul de volum este amplasat acum pe consola dintre scaune şi are şi funcţie de skip - pentru a trece de schimba melodiile sau posturile de radio.

Primul model testat din gamă a fost cel echipat cu motorul diesel de 2,0 litri şi 170 CP cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Acesta se simte mai puternic şi mai rafinat decât cel de pe generaţia anterioară, iar cutia de viteze este scurtă şi precisă, exact cum te-ai aştepta să fie. Propulsorul dispune de suficient cuplu pentru depăşiri "în scurt" sau acceleraţii puternice pe drumuri de munte, dar şi pentru a asigura o călătorie confortabilă pe autostradă. Mai mult, sistemul Audi Drive Select permite ajustarea setărilor suspensiei, a răspunsului oferite de motor, dar şi direcţie, de la Confort la Dynamic şi mai nou, Efficiency. În modul Dynamic A4 se descurcă foarte bine pe serpentine, având un caracter aproape neutru pe viraje.

La capitolul gadgeturi, acum şi noul A4 a primit sistemul de infotainment MMI Plus care se poate conecta la internet şi poate crea un hotspot în interiorul maşinii la care se pot conecta până la opt deviceuri. În plus, ca şi la A6 şi A5, sistemul de navigaţie utilizează hărţi Google Maps actualizate utilizând conexiunea la internet.

În ceea ce priveşte sistemele de sigu­ranţă, noul A4 dispune de sistem de frânare automată în oraş, sistem de avertizare la schimbarea benzii şi posibilitatea de a corecta traiectoria, dar şi un detector de oboseală a celui de la volan.

Cea de-a doua versiune testată a fost tot un diesel de 3,0 litri TDI cu transmisie automată. Cutia de viteze S-Tronic cu dublu ambreiaj alături de sistemul Drive Select oferă o personalitate multiplă maşinii. În modul Efficiency cutia de viteze schimbă treptele la turaţii mai joase, motorul răspunde mai greu. În cel Dynamic maşina devine cu adevărat una sport, care poate fi condusă cu plăcere pe drumuri cu viraje cât mai multe. Mai mult, sistemul de tracţiune integrală oferă un com­portament rutier foarte bun pe serpentine.

Odată cu lansarea lui A4 facelift Audi are din nou un cuvânt greu de spus în clasa medie a segmentului premium, unde toţi jucătorii au venit deja cu modele noi.

Audi A4 2,0 TDI

  • Propulsie: L4, 1.968 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cu şase rapoarte, 177 CP la 4.200 rpm, 380 Nm la 1.750 rpm

  • Performanţe: 0-100 km/h 8,2 s, viteză maximă 230 km/h, consum mediu 5,5 l/100 km, emisii CO2 120 g/km

  • Preţ: N/A

  • Plus: Consum scăzut, design rafinat, sportivitate

  • Minus: Seamănă puţin cam mult cu A5

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO