Auto

Alexandru Petrescu: Evoluţia industriei automotive trebuie susţinută de Guvern, astfel încât România să devină un pol regional de excelenţă

Alexandru Petrescu: Evoluţia industriei automotive...

Autor: Corina Zamfir

30.05.2017, 16:23 338

Evoluţia industriei automotive trebuie susţinută de Guvernul român astfel încât România să devină un pol regional de excelenţă, susţine Alexandru Petrescu, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, prezent astăzi la la cea de-a patra ediţie a Întâlnirilor de afaceri din sectorul automotive.

Industrializarea este principalul vector în industria automotive, fiind printre primele sectoare care au angrenat inteligenţa şi creativitatea românească, adaugă el.

”Însumând peste 600 de companii, 200 000 de angajaţi şi o cifra de afaceri de circa 22 miliarde  euro, cu un export de peste 13 miliarde euro, ce reprezintă 24% din exportul naţional, evoluţia acestei industrii trebuie să fie susţinută de Guvernul român pentru că este un sector care merge bine şi poate să-şi maximizeze potenţialul pentru ca, în final, România să devină un pol regional de excelenţă”, a declarat Alexandru Petrescu.

În cadrul unor discuţii aplicate cu reprezentanţii celor peste 30 de companii prezente la eveniment, printre care Bosh, Michelin, Renault, ai Camerei de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK), ai Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), ministrul Petrescu a agreat cu aceştia  intensificarea acţiunilor  de  monetizare a trendului european în industria 4.0 si de creştere a valorii adăugate şi a productivităţii în companiile din acest sector.

Industria auto reprezintă primul sector exportator pentru România, care este al patrulea cel mai mare constructor de automobile din regiune, cu o contribuţie de aproape 13% din PIB. De asemenea, acest sector reprezintă 200 000 de locuri de muncă directe. În 2016, în România, s-a înregistrat o creştere cu 17,8% a vânzărilor de automobile noi, comparativ cu anul precedent, ceea ce înseamnă aproape 142.000 de vehicule noi vândute.

Schimburile comerciale dintre Franţa şi România şi-au păstrat dinamica şi în 2016 când au înregistrat o valoare de 7,42 miliarde de euro,  însemnând o creştere cu 9% prin comparaţie cu 2015.  Franţa este în prezent al cincilea cel mai mare investitor străin în România, majoritatea companiilor franceze implantate în România fiind puternic specializate în industrie (sector care reprezintă peste 46% din investiţiile franceze din România).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO