Auto

612 Scaglietti, prima masina pe care Ferrari a construit-o in intregime din aluminiu

29.10.2003, 00:00 71

Ferrari este una dintre marcile de automobile despre care nu este nevoie de prea multe cuvinte. Este de ajuns sa conduci (sau macar sa privestia€¦) unul dintre modele "calutului cabrat" pentru a intelege de ce este grupul Ferrari-Maserati cea mai respectata companie italiana din lume. Ultimul produs pe care scuderia italiana il pregateste pentru primavara anului viitor se numeste 612 Scaglietti si este un automobil de 2+2 locuri.
Dupa ce in urma cu cateva luni prezenta doar schite ale noului model, Ferrari a decis sa ridice valul de mister si sa arate si poze cu noul model, mai ales ca acesta se pregatea sa fie expus in premiera mondiala la salonul auto de la Tokio, un salon recunoscut pentru excentricitatile prezentate de producatorii niponi si nu numai.
Noul model este unul cu totul special pentru producatorul italian. In primul rand, Luca di Montezemolo, presedintele grupului Ferrari-Maserati a decis sa nu mai foloseasca pentru denumirea comerciala un oras italian. Astfel, traditia inceputa cu 550/575 Maranello si 360 Modena nu va continua si in cazul noii "berlinette" cum este alintata varianta de 2Â?2 locuri a italienilor.
Modelul poarta numele lui Sergio Scaglietti, designerul Ferrari din anii '50-'60, cel care este responsabil pentru o buna parte dintre clasicele modele ale acelor ani. Poate cea mai puternica amintire legata de Scaglietti este super-elegantul 375 MM Coupé Speciale, adica modelul creat la cererea regizorului Roberto Rosselini pentru sotia sa, actrita Ingrid Bergman.
Responsabil pentru designul modelului 612 Scaglietti este designerul "oficial" al Ferrari, Pininfarina, care trece intr-o noua era prin noul model. Este vorba de era aluminiului (de altfel, "612" desemneaza tipul de aluminiu folosit pentru caroserie), material folosit pentru prima in acest an data si de alti producatori de renume precum Porsche sau Lamborghini. In aceste conditii, cu o caroserie si un sasiu realizate in intregime din aluminiu, 612 Scagllietti ofera,potrivit italienilor, o rezistenta cu 60% mai mare a structurii caroseriei. In plus, greutatea noului model scade cu 60 de kilograme fata de 456 M GTA, modelul pe care 612 il inlocuieste in gama Ferrari in ciuda unor dimensiuni mai generoase cu 140 de milimetri in lungime, 37 in latime si 44 in inaltime. Ferrari 612 are 4,9 metri lungime, aproape 2 metri latime si peste 1,3 metri inaltime. Ampatamentul de aproape 3 metri este la randul sau mai mare decat cel al modelului 456M GTA, ceea ce se traduce intr-un spatiun interior superior.
Motorul noului model are o capacitate de 5.748 centimetri cubi, si 12 cilindri dispusi in forma literei "V" la un unghi de 65 de grade. Motorul dezvolta 540 de cai-putere CP la 7.250 de rotatii pe minut si ofera un cuplu maxim de 588 Nm. Cu exceptia puterii maxime a motorului, valorile sunt similare cu cele ale motorului existent pe modelul Ferrari 575 Maranello. Astfel, daca Ferrari 575 Maranellor dezvolta 515 cai-putere, in cazul lui 612 Scalietti, inginerii italieni au reusit sa scoata un plus de 25 de cai-putere.
In aceste conditii 612 Scaglietti va ajunge de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 4,2 secunde, o valoare mai buna decat cea reusita de concurenti precum Mercedes CL 65 AMG (4,5 secunde) sau Bentley Continental GT (4,7 secunde), insa la fel cu cea inregistrata de Ferrari 575 M Maranello. Cu toate acestea viteza maxima de 315 kilometri pe ora este cu 10 kilometri pe ora mai mica decat cea inregistrata de Ferrari 575 M Maranello.
Motorul lui 612 Scaglietti este montat in pozitie centrala in spatele puntii fata, iar diferentialul in spate. Cutia de viteze are sase rapoarte si posibilitatea selectarii treptelor de viteza secvential. Distributia greutatii (46% in fata si 54% in spate) inseamna ca oul model are un centru de greutate coborat, ceea ce asigura un plus de dinamicitate si stabilitate superioara.Si daca am vorbit de stabilitate trebuie spus ca 612 Scaglietti este primul model Ferrari care beneficiaza de sistemul de stabilitate si control al tractiunii CST. Rotile de 18 inch pe fata si de 19 inch pe spate completeaza tabloul cu dimensiunile noului model.
Nu s-a comunicat inca pretul pe care il va avea Ferrari 612 Scaglietti atunci cand va incepe sa fie comercializat in primavara anului viitor. Pentru comparatie 456M GTA, modelul pe care 612 il va inlocui in gama Ferrari, avea un pret incepand de la 200.000 de euro.
Cu toate acestea, 612 Scaglietti va fi pozitionat, spun analistii, in categoria supercarurilor cu preturi acceptabile. De altfel comenzile au inceput deja sa curga in Europa de Vest si nu numai, acesta fiind semnalul ca Ferrari a revenit intr-o pozititie fruntasa in cel mai sofisticat segment al pietei auto din lume a€“ cel al masinilor GT, adica al celor care sunt imbina eleganta cu sportivitatea.
Daca acum 50 de ani Scaglietti era unul dintre creatorii segmentului GT al pietei auto, in prezent, o masina care ii poarta numele reprezinta pariul pe care una dintre cele mai apreciate marci auto din lume, Ferrari, il face pentru a reveni in fruntea acestui segment. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO